SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat: Mały człowiek duża sprawa,  mały człowiek ma swe prawa.

Cele ogólne:

-Kształtowanie u dzieci świadomości posiadania własnych praw.

-Budzenie i wyzwalanie spontanicznej radości poprzez zabawę.

-Uświadomienie dzieciom, że w ich otoczeniu są osoby , do których mogą zwrócić się o pomoc;

 Cele szczegółowe (dziecko):

-uczestniczy we wspólnych zabawach z rówieśnikami;

-wie, że dzieci mają swoje prawa;

-umie wypowiadać się na podany temat;

-wypełnia malowankę;

 Formy pracy:

– zbiorowa

– indywidualna

– grupowa

 PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. Powitanie:

-Witam wszystkich, którzy wstali „prawą nogą”

są weseli, sympatyczni i gotowi do zabawy.

Niech do mnie pomachają ręką i ładnie się uśmiechną.

-Witam również tych, którzy wstali „lewą nogą”

są niewyspani, smutni, źli, zmęczeni.

Niech udają, że machają rękami i zrobią „kwaśną minę”.

Stoimy ramię przy ramieniu

Możemy być wielcy w oka mgnieniu

Możemy być całkiem mali

Lecz nigdy nie będziemy sami !

Dzieci witają się wzajemnie przez podanie ręki .

 2.Wprowadzenie do zajęć – O czym będziemy rozmawiać?

3.Oglądanie filmu na temat Konwencji Praw Dziecka dostosowanego do wieku dzieci.

4. Jakie mamy prawa? . Rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji.

Dzieci mają prawo do:

– miłości i szacunku

-życia w rodzinie

– prywatności

– radości

– niewiedzy

– niepowodzenia i łez

– zabawy i wypoczynku

– nauki

– wyrażania własnych myśli i uczuć

– przeciwstawienia się złu

– leczenia

– do życia bez przemocy

Uświadomienie dzieciom, że zawsze mogą liczyć na pomoc ze strony dorosłych i nie są sami ze swoimi problemami.

5.Zabawa integracyjna „Mały człowiek”.

Dzieci ilustrują ruchem treść wiersza:

Mały człowiek, duża sprawa. (dzieci przykucają, wstają  i zataczają rękami  koło)

Mały człowiek ma swe prawa. (dzieci rękami wskazują siebie)

Strzegąc praw tych należycie, (dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)

układamy dziecku życie. (dzieci klaszczą, a następnie witają się przez podanie ręki).

6.Wysłuchanie piosenki „Piosenka o prawach dziecka”.

7.Wysłuchanie wiersza „Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego.

 8.Wypełnianie malowanek przedstawiających następujące prawa:

-Mam prawo do wychowania w rodzinie, w atmosferze miłości, bezpieczeństwa i zrozumienia.

-Mam prawo do nauki.

-Mam prawo do rozwoju kulturalnego, wypoczynku, rozrywek.

-Mam prawo do ochrony zdrowia i opieki lekarskiej.

-Mam prawo do równego traktowania, nie ma dzieci lepszych i gorszych.

-Mam prawo do wyrażania własnych emocji.

 9.Podsumowanie zajęć. Podziękowanie za udział w zajęciach.

– Jakie prawa mają dzieci ?

– Czy potrzebne są prawa dla dzieci ?

– Jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze ?

 

AUTOR: Agata Szczepaniak – Masłowska

Przedszkole przy Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Dłutowie

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?