SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

Edukacja: matematyczna, językowa, muzyczna, zdrowotna

Temat: „Domowe zwierzaki”- poznajemy najpopularniejsze zwierzęta domowe.

Cele ogóle:

– wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt domowych

– rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,

– rozwijanie umiejętności matematycznych,

– stymulowanie rozwoju mowy.

Cele szczegółowe:

– poszerzanie słownictwa związanego ze środowiskiem domowym,

– zachęcanie do zabierania głosu w rozmowie i odpowiadanie na pytania,

– kształtowanie spostrzegawczości,

– rozwijanie małej motoryki,

– określanie liczby sylab w wyrazach,

– stwarzanie okazji do przeliczania i kodowania,

– ćwiczenie precyzji ruchowej i koordynacji ciała.

Metody:

  • czynna- zadań stawianych dziecku do wykonania;
  • osłuchowa;
  • oglądowa;
  • słowna,
  • pokazu,
  • aktywnego słuchania muzyki.

Formy:

  • indywidualna;
  • zespołowa,

Środki i pomoce dydaktyczne: puzzle, napisy globalne, plansze z kodeksem, obrazki zwierząt, zestaw do kodowania, cyfry, odtwarzacz mp3.

  1. Część wstępna
  2. Zabawa muzyczna na powitanie „Podajmy sobie ręce…”.

Podajmy sobie ręce

Już powitania czas.

W zabawie i w piosence

Muzyka wita Nas.

  1. Zapoznanie z tematem zajęć– dzieci układają w grupach lub parach puzzle kilkuelementowe, na których znajdują się popularne zwierzęta domowe. Mówią, co wyszło na obrazku i czytają globalnie napisy zwierząt (kot, pies, ryba, królik, chomik). Dzielą ich nazwy na sylaby i określają liczbę sylab. Nauczycielka wyjaśnia, że o zwierzęta domowe trzeba dbać i jest to ogromna odpowiedzialność, zaznacza, że niektóre ze zwierząt żyją w innym środowisku, nie tylko w domu.

 

  1. Część główna
  2. „Kodeks opiekuna zwierząt domowych”– Nauczycielka pokazuje ilustracje, a dzieci omawiają każdą z nich, dzieląc się spostrzeżeniami na temat opieki nad pupilem. Wymieniają nazwy zwierząt, które posiadają w swoim domu, co powinny robić, aby zwierzęta czuły się bezpieczne i szczęśliwe w domu.

 

  1. „Gdzie leży zwierzę?”– Nauczycielka układa na dywanie kilka obrazków zwierząt, cyfry porządkowe i zadaje pytania, zadaniem chętnego dziecka jest wskazanie odpowiedniego obrazka, np.:

– Które zwierzę jest trzecie/drugie/czwarte?,

– Jaki kolor ma czwarte zwierzę?

– Co leży pomiędzy pierwszym a trzecim zwierzątkiem?

– Które z kolei zwierzę ma czarny kolor?

– Ile mamy obrazków zwierząt?

 

  1. „Segregujemy zwierzęta-kodowanie”– Nauczycielka pokazuje dzieciom zakodowaną planszę oraz obrazki. Na planszy znajduje się mały i duży kot, mały i duży pies oraz 3 kolory. Zadaniem dzieci jest przyporządkować obrazki do odpowiedniej rubryki.

 

  1. „Marsz Radeckiego”– zabawa muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem plansz, aktywne słuchanie muzyki (klaskanie, tupanie, uderzanie w uda).

 

III. Część końcowa

  1. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.
  2. Ewaluacja zajęć- dzieci podsumowują zajęcia razem z Nauczycielką, opowiadają czego się dziś dowiedziały. Następnie stają przy uśmiechniętym zwierzątku, jeśli zajęcia się podobały lub przy smutnym, jeśli nie.

AUOTOR: Malwina Siwek

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?