„Pani zima”-  scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody edukacji w ruchu Doroty Dziamskiej dla dzieci 5 letnich

Cel ogólny:

  • stwarzanie okazji do swobodnej ekspresji ruchowej i plastycznej
  • wzbogacanie doświadczeń poprzez zabawy rozwijające zmysły

Cele szczegółowe (dziecko):

  • czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego
  • potrafi określić cechy charakterystyczne śniegu
  • uczestniczy w zabawie paluszkowej
  • rozróżnia prawą i lewą rękę
  • kreśli rytmicznie kreski
  • wykonuje zadania zgodnie z poleceniami n-la
  • porusza się oraz kreśli zgodnie z rytmem słyszanego utworu

Metody: 
– Słowne (rozmowa, wyjaśnienia, instrukcje)
– Oglądowa: pokaz
– Czynna: zadań stawianych do wykonania
– Edukacja przez ruch

Formy:
– indywidualna, zbiorowa, zespołowa

Środki dydaktyczne:
Przywitajmy sie wesoło · Julia Borycka, Mateusz Derelkowski & Joanna Jabłońska ,Nasze muzyczne przedszkole- pudełko, talerzyk, treść zabawy paluszkowej  K. Tomiak-Zaręby, białe kartki A 4 dla każdego dziecka, niebieskie kredki, kleje, nożyczki , piosenka  „Pada śnieg”. arkusze szarego papieru, gazeta kolorowa w wyraźnymi twarzami.

 

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie dzieci piosenką „Przywitajmy się wesoło”

Dzieci odtwarzają ruchem treść piosenki.

Przywitajmy się wesoło zaklaszczemy raz, dwa, trzy.

Przywitajmy się wesoło zaklaszczemy ja i ty.

Przywitamy się wesoło zatupiemy raz, dwa, trzy,

Przywitamy się wesoło już tupiemy ja i ty

Hop hop dzień dobry witam wszystkich Was

cwałujemy jak koniki dziś muzyka wita nas.

  1. Nauczycielka otwiera okno i przynosi tajemnicze pudełko, otwiera go i wysypuje na talerz śnieg. Następnie proponuje dzieciom, aby każde dotknęło dłonią śniegu i określiło, jaki on jest.

3.„Zimne dłonie”- zabawa paluszkowa – zabawa ruchowa do wiersza K. Tomiak-Zaręba – dzieci wypowiadając słowa wiersza wykonują odpowiednie czynności:

Hu hu ha, hu hu ha, (spacerujemy i dmuchamy na dłonie)

zimą marzną ręce nam! (spacerujemy i pocieramy jedną dłonią o drugą)

Rękawiczek więc szukamy (zatrzymujemy się i rozglądamy się na boki)

i na dłonie zakładamy. (naśladujemy zakładanie rękawiczek na prawą i lewą dłoń)

Ciepło w rękę lewą, ciepło w rękę prawą (machamy lewą i prawą dłonią)

możemy mimo mrozu cieszyć się zabawą! (wykonujemy „młynek” dłońmi)

  1. „Pani zima” praca grupowa według metody Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej
  • Ćwiczenie o charakterze graficznym, swobodne działanie dzieci: Na stołach przyklejone są białe kartki, dzieci mają do dyspozycji kredki, kleje i nożyczki . Dzieci stają przy stole na swoich miejscach, niebieską kredką zaznaczają punkt na środku kartki, następnie nauczyciel odtwarza piosenkę „Pada śnieg”. W trakcie zwrotek dzieci rytmiczne rysują niebieskimi kredkami wiązki-kreski wokół wyznaczonego punktu, na refrenie spacerują rytmicznie dookoła stołu, śpiewając piosenkę.
  • Zestawienie indywidualnych kart pracy w kartę zespołową: Nauczyciel pyta dzieci jaka figurę geometryczną przypomina ich rysunek –koło. Dzieci wracają na swoje miejsca, wycinają śnieżynkę.
  • Wykorzystanie powstałej karty, planowanie kolejnych form działania dzieci: w tych samych grupach po wcześniejszej konsultacji dzieci wycinają z gazety twarz pani zimy a następnie przyklejają ją na środku szarego arkuszu , w dalszej kolejności wycinają  swoje śnieżynki i przyklejają  je formując suknię pani zimy.

Podziękowanie za udział w zajęciach.

Ewaluacja zajęć:

Po skończonej pracy dzieci prezentują na forum grupy prace zespołowe.
Pochwała prac. Ewaluacja, udzielanie odpowiedzi na pytania nauczycielki:
– Czy podobały wam się zajęcia?
– Co podobało ci się najbardziej podczas dzisiejszych zabaw?
– Co było dla ciebie trudne?
– Co było dla ciebie najłatwiejsze?

 

AUTOR: Marzena Kołodziej

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?