Scenariusz zajęć

Temat: ,,Brzydkie Kaczątko”.

Grupa: 5- latki

Cel główny:
– kształtowanie u dzieci postaw ukierunkowanych na piękno, prawdę, dobro.

Cele szczegółowe:
– wdrażanie do uważnego słuchania baśni
– rozwijanie ekspresji muzyczno ruchowej
– rozwijanie wrażliwości na piękno
-wdrażanie do odróżniania prawdy od nieprawdy
– kształtowanie pozytywnych cech charakteru takich jak dobro,
– rozwijanie wyobraźni i pobudzanie twórczej aktywności dzieci
– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
– kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie

Metody:
– słowne, oglądowe, czynne, elementy Pedagogiki Zabawy, elementy metody Edwarda de Bono, elementy metody Batii Strauss, elementy metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

Formy:
– praca z całą grupą, indywidualna,

Środki dydaktyczne: teatrzyk kamishibai, ilustracje do baśni ,,Brzydkie kaczątko”, płyta CD z nagraniami, pióra, balony, opaska na oczy, kapelusz, chusta animacyjna, szarfy, lusterka, duże jajo, koszyk, kurczaczki na korku, obraz ,,Łabędź”.

Przebieg zajęcia.
1. ,,Brzydkie kaczątko” – teatrzyk kamishibai (obrazkowy) na postawie baśni H.CH. Andersena.
2. ,,Prawda czy nieprawda”- zabawa dydaktyczna. Nauczyciel wypowiada różne zdania dotyczące treści baśni ,,Brzydkie kaczątko”. Jeśli zdanie jest prawdziwe dziecko staje przy balonach koloru białego, a jeśli zdanie jest nieprawdziwe przy balonach koloru niebieskiego.
a) Kacza mama długo wysiadywała swoje jajka i nie mogła doczekać się piskląt.
b) Ostatnie jajko było większe niż reszta i nie chciało pęknąć.
c) Brzydkie kaczątko pierwsze wykluło się z jajka.
d) Gdy wreszcie pękło kaczka zobaczyła pisklę, które było znacznie większe niż pozostałe pisklęta i bardzo brzydkie.
e) Mieszkańcy podwórka – inne kaczki i kury mówiły na Brzydkie kaczątko ,,Jakie śliczne pisklątko”.
f) Brzydkie kaczątko znalazło schronienie w małej chatce, gdzie mieszkała stara kobieta z kurą i kotem.
g) Kaczątko zobaczyło na tafli wody swoje odbicie – z szarego brzydkiego kaczątka przeistoczyło się w pięknego łabędzia.
3. ,,Taniec kurcząt w skorupach” M. Musorgski – aktywne słuchanie muzyki według metody Batii Srtauss.
4. ,,Łabędź” – zagadka obrazkowa. Zabawa z twórczym podejściem do rozwiązania problemu elementy metody Edwarda de Bono. Przedstawienie sytuacji problemowej i zasad obowiązujących podczas rozwiązywania problemu:
– słuchamy się wzajemnie,
-nie przerywamy innym w trakcie wypowiedzi,
-mówi tylko osoba posiadająca kapelusz.
5. ,,Nasze jajko” – zabawa ruchowa z elementami metody W. Sharborne.
a. przejście przez mostek z jajem – jedno dziecko przeprowadza drugie, które ma zasłonięte oczy,
b) kołysanie jaja na chuście,
c) okrywanie piórami.
6. ,,Przeglądanie w tafli ” – zabawa z lusterkiem. Opisywanie wyglądu swojego odbicia w lustrze, próby opisywania części twarzy poprzez określenie ,,ładny, śliczny, piękny”.
7.„Czy chudzi czy grubi”- taniec integracyjny do piosenki, elementy Pedagogiki Zabawy.
8. Ewaluacja. Dziecko wybiera uśmiechniętą buźkę – gdy się podobało i smutną buźkę gdy się nie podobało.

AUTOR: Agnieszka Kordyś

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?