Zajęcia ruchowe z wykorzystaniem elementów jogi – joga i medytacja dla dzieci

 

grupa: 4 latki

Cele operacyjne:

  • ma świadomość własnego ciała,
  • potrafi opanować nowe umiejętności ruchowe,
  • doskonali ogólną sprawność ruchową,
  • potrafi wyzwolić i rozwinąć inwencję twórczą,
  • potrafi skoncentrować się na zadaniu,
  • potrafi się samokontrolować,

Metody:

  • elementy jogi,
  • elementy twórczej wizualizacji
  • zabawowo- naśladowcza,
  • zadaniowa- ścisła

Pomoce:

  • ilustracje,
  • płyty z muzyką relaksacyjną itp.
  • tamburyno

 

Część I

Marsz po kole:

– swobodny marsz w ciszy

– wdech przez nos, wydech ustami

 

Część II

Wyjaśnienie dzieciom słowa „medytacja, joga, znak Yin i Yang”- pogadanka

Nauczyciel przy każdej figurze pokazuje dzieciom

prawidłową pozycję ciała, demonstruje ilustracje.

  1. „Ptak”- na sygnał nauczyciela naśladowanie ruchów ptaka. Stanie w rozkroku, nachylenie tułowia w przód, plecy ustawione równolegle do podłogi, ręce wyprostowane i wygięte w tył nad plecami.
  2. Taniec- improwizacja ruchowa, tańczy tylko prawa noga, po chwili tylko lewa.
  3. „Drzewo”- dzieci naśladują drzewo. Prawa noga zgięta w kolanie, stopę położyć na wewnętrznej części uda lewej nogi. Koniec stopy skierowany jest w dół, kolano na zewnątrz. Ramiona uniesione w górę a dłonie złączone.
  4. „Kot”- wygrzewający się na słońcu. Klęk z dłońmi opartymi o podłogę, głowa w górze. Wysunięcie klatki piersiowej do przodu, głowa odchylona jak najdalej do tyłu, przy jednoczesnym wygięciu kręgosłupa. Zatrzymanie się w tej pozycji. Następnie przeniesienie ciężaru ciała na nogi, garbienie grzbietu. Głowa pochylona między ramionami – koci grzbiet.
  5. Taniec- improwizacja ruchowa tańczą tylko ręce.
  6. „Ślimak”- Siad na podłodze, nogi wyprostowane, złączone razem. Skłon tułowia do przodu z jednoczesnym wyciągnięciem ramion w kierunku stóp. Chwycenie dłońmi za kostki, głowa między ramionami.
  7. „Wąż”- naśladowanie węża zastygłego w bezruchu. Leżenie na brzuchu, nogi wyprostowane, zwarte. Dłonie ułożone przy barkach, powolne unoszenie tułowia ku górze, wyprost ramion i odchylenie głowy do tyłu.
  8. Taniec- improwizacja ruchowa- włączanie do tańca poszczególnych części ciała (dłonie, łokcie, ramiona, tułów, biodra, kolana stopy) tańczy całe ciało.
  9. „Kwiat lotosu” – nogi w siadzie skrzyżnym, plecy wyprostowane, ręce leżą na kolanach, oczy zamknięte, równy wdech i wydech

 

Część III

  1. „W magicznym ogrodzie” twórcza wizualizacja – nauczycielka swoją opowieścią wprowadza dzieci w stan relaksacji i wyciszenia (muzyka wyciszająca).
  2. Podziękowanie dzieciom w zajęciach

AUTOR: Anna Smardzewska

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2022 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?