Zajęcia ruchowe z wykorzystaniem elementów jogi – joga i medytacja dla dzieci

 

grupa: 4 latki

Cele operacyjne:

  • ma świadomość własnego ciała,
  • potrafi opanować nowe umiejętności ruchowe,
  • doskonali ogólną sprawność ruchową,
  • potrafi wyzwolić i rozwinąć inwencję twórczą,
  • potrafi skoncentrować się na zadaniu,
  • potrafi się samokontrolować,

Metody:

  • elementy jogi,
  • elementy twórczej wizualizacji
  • zabawowo- naśladowcza,
  • zadaniowa- ścisła

Pomoce:

  • ilustracje,
  • płyty z muzyką relaksacyjną itp.
  • tamburyno

 

Część I

Marsz po kole:

– swobodny marsz w ciszy

– wdech przez nos, wydech ustami

 

Część II

Wyjaśnienie dzieciom słowa „medytacja, joga, znak Yin i Yang”- pogadanka

Nauczyciel przy każdej figurze pokazuje dzieciom

prawidłową pozycję ciała, demonstruje ilustracje.

  1. „Ptak”- na sygnał nauczyciela naśladowanie ruchów ptaka. Stanie w rozkroku, nachylenie tułowia w przód, plecy ustawione równolegle do podłogi, ręce wyprostowane i wygięte w tył nad plecami.
  2. Taniec- improwizacja ruchowa, tańczy tylko prawa noga, po chwili tylko lewa.
  3. „Drzewo”- dzieci naśladują drzewo. Prawa noga zgięta w kolanie, stopę położyć na wewnętrznej części uda lewej nogi. Koniec stopy skierowany jest w dół, kolano na zewnątrz. Ramiona uniesione w górę a dłonie złączone.
  4. „Kot”- wygrzewający się na słońcu. Klęk z dłońmi opartymi o podłogę, głowa w górze. Wysunięcie klatki piersiowej do przodu, głowa odchylona jak najdalej do tyłu, przy jednoczesnym wygięciu kręgosłupa. Zatrzymanie się w tej pozycji. Następnie przeniesienie ciężaru ciała na nogi, garbienie grzbietu. Głowa pochylona między ramionami – koci grzbiet.
  5. Taniec- improwizacja ruchowa tańczą tylko ręce.
  6. „Ślimak”- Siad na podłodze, nogi wyprostowane, złączone razem. Skłon tułowia do przodu z jednoczesnym wyciągnięciem ramion w kierunku stóp. Chwycenie dłońmi za kostki, głowa między ramionami.
  7. „Wąż”- naśladowanie węża zastygłego w bezruchu. Leżenie na brzuchu, nogi wyprostowane, zwarte. Dłonie ułożone przy barkach, powolne unoszenie tułowia ku górze, wyprost ramion i odchylenie głowy do tyłu.
  8. Taniec- improwizacja ruchowa- włączanie do tańca poszczególnych części ciała (dłonie, łokcie, ramiona, tułów, biodra, kolana stopy) tańczy całe ciało.
  9. „Kwiat lotosu” – nogi w siadzie skrzyżnym, plecy wyprostowane, ręce leżą na kolanach, oczy zamknięte, równy wdech i wydech

 

Część III

  1. „W magicznym ogrodzie” twórcza wizualizacja – nauczycielka swoją opowieścią wprowadza dzieci w stan relaksacji i wyciszenia (muzyka wyciszająca).
  2. Podziękowanie dzieciom w zajęciach

AUTOR: Anna Smardzewska

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?