Scenariusz zajęć przeprowadzonych w grupie dzieci 4-5 letnich

Temat – „Zadania Pani Jesieni”.

Cele główne: rozwijanie u dzieci umiejętności matematycznych, poszerzenie wiedzy przyrodniczej dotyczącej jesieni, rozwijanie ekspresji muzycznej, plastycznej.

Realizacja podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka: uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych z przyborami; inicjuje zabawy z materiałem naturalnym;
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej; przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu;
  • Społeczny obszar rozwoju dziecka: używa zwrotów grzecznościowych podczas powitania, obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe; komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi,
  1. Poznawczy obszar rozwoju dziecka:wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, impresji plastycznych; odpowiada na pytania; słucha, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce ; reaguje na sygnały, klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru; zagospodarowuje przestrzeń na kartce; rozwiązuje zagadki, przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy; rozpoznaje cyfry 1-6; dzieli wyrazy na sylaby.

 

Metody:słowne, oglądowe, pokazowe, zadaniowa.

Formy: indywidualna, zbiorowa, grupowa

Środki dydaktyczne: tablica interaktywna, karty pracy na tablicę, opaski z liśćmi dla każdego dziecka, ilustracja ukazująca jesień,  kasztany, liście, żołędzie, orzechy włoskie i laskowe, jarzębina, koszyk, obręcze, szablony cyfr 1-6, karta pracy na tablicy multimedialnej, kawałki bibuły do tańca, magnetofon,

płyta CD z piosenką: „Dzień dobry dzieci” M. Kluza, „Kolorowe listki” ABC czterolatka, melodia „Largo’s walz – M. Legrand”, kostka do gry,szablon jeża. Kolorowe karteczki z numerami, klej.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Dzień dobry dzieci” – Powitanka na rozpoczęcie zajęć Monika Kluza – Tęczowa muzyka.
  2. „Zagadka” – Po rozwiązaniu zagadki nauczyciel odsłania ilustrację jesieni.

Co to za pani w złocie, czerwieni
sady maluje, liście przemieni.
A gdy odejdzie gdzieś w obce kraje
śnieżna zawieja po niej zostanie? (jesień)

  1. „Ukryty obrazek” – Nauczycielka prezentuje dzieciom tablicę na której znajduje się ukryty obrazek (Kolorowymi karteczkami z cyframi od 1 do 6 ).
  2. „Zadania Pani Jesieni” – nauczycielka zaprasza dzieci do zabawy w odkrywanie obrazka. Pod każdym numerem znajduje się zadanie do wykonania. O kolejności wykonywania zadań decyduje ilość wyrzuconych oczek na kostce do gry przez wybrane dziecko. Po poprawnie wykonanym zadaniu dzieci odkrywają fragment zakrytego obrazka.
  3. Zadanie 1 – „Dary jesieni” – Rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni.
  4. przynosi w koszyku dary jesieni – kasztany, żołędzie, liście, orzechy laskowe, orzechy włoskie, jarzębinę. Dzieci nazywają je, dzielą na sylaby (4 latki) i segregują do obręczy liść – owoc. Przeliczają je.
  5. Zadanie 2 – „Kolorowe listki” – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki z kawałkami bibuły.
  6. Zadanie 3 – „Dokończ rytm” zabawa dydaktyczna na tablicy multimedialnej.
  7. Zadanie 4 -„Wiewiórka i żołędzie” zabawa dydaktyczna na tablicy multimedialnej. Odnalezienie drogi wiewiórki do domu i przeliczanie żołędzi.
  8. Zadanie 5 -„Tańczące listki” – zabawa muzyczno-ruchowa do muzyki „Leśne duszki” z listkami, doskonalenie reagowania na zmianę tempa w muzyce. Początkowo dzieci tańczą same, później łączą się w pary i trójki.
  9. Zadanie 6 – „Jesienny masażyk”

Przyszła jesień z deszczowymi chmurami, a po parku chodzą dzieci parami („maszerowanie”- palce wskazujący i środkowy )

Na alejkach ścielą się z liści dywany  (głaskanie całą dłonią)

I brązowe spadają kasztany ( ukłucia palcem)

My zbieramy te dary jesieni ( chwyt pięcioma palcami)

Układamy je w rządkach na ziemi (rysowanie grzbietem dłoni linii)

W domu tato wywierci w nich dziurki (wiercenie opuszkiem palców )

Nawleczemy je wtedy na sznurki  (dwie faliste linie rękoma po plecach

  1. Odkrycie zakrytej ilustracji – jeż – wypowiedzi dzieci, czego brakuje na rysunku.
  2. Praca plastyczna „Jeż” – wyklejanie sylwety jeża liśćmi.
  3. Podziękowanie za udział w zajęciach.

AUTOR: mgr Magdalena Tutkaj

Gminne Przedszkole w Końskowoli

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?