Scenariusz zajęć „W królestwie czekolady”

Grupa wiekowa: 4 i 5 latki

Temat: Dzień Czekolady

Cele ogólne: Zapoznanie dzieci z etapami powstania czekolady. Utrwalanie  podstawowych zasad zdrowego żywienia. Rozpoznawanie smaków różnych czekolad.

Cele szczegółowe: Dziecko: Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat sporządzania czekolady. Kształtowanie     u dzieci umiejętności umiarkowanego spożywania słodkości i wyrobów czekoladowych. Rozumie konieczność mycia zębów po (spożyciu słodyczy) każdym posiłku.

Cele szczegółowe dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Dziecko: Poznaje jak sporządzić czekoladę. Rozpoznaje smaki czekolad. Uczestniczy w zajęciach na miarę swoich możliwości. Rozwija swoją aktywność. Wie, że trzeba myć zęby po spożyciu słodyczy.

Metody: podająca, aktywizująca,

Formy pracy: praca indywidualna, praca zbiorowa

Pomoce dydaktyczne: prezentacja, komputer, płyta CD z piosenką „Czekolada”, różne rodzaje czekolad, kolorowe kartki, bibuła, klej, nożyczki.

PRZEBIEG ZAJĘCIA:    
Nauczyciel informuje dzieci, że w dzisiejszym dniu będziemy brać udział w zabawach z okazji „Święta Czekolady”.

  1. Odgadywanie zagadki.

Ta tabliczka pilnie zerka,
Na każdego spod sreberka.
Może gorzka być lub mleczna,
Biała, deserowa, ale zawsze jest bajeczna.
Z orzechami lub nadzieniem
Rządzi naszym podniebieniem. ( czekolada)

 

  1. „Jak powstaje czekolada?”- oglądanie prezentacji.

Nauczyciel zachęca dzieci do obejrzenia prezentacji o tajemnicach produkcji czekolady. Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

  1. Zabawa ruchowa przy piosence „Czekolada”

https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk

Dzieci próbują naśladować ruchy z piosenki.

Ruchy do piosenki

podskakujemy

młynek 4x

do przodu 3 kroki i klaśniecie w ręce

do tylu i klaśniecie w ręce

podskoki

na słowa refrenu mieszamy czekoladę w prawo i lewo

  1. Słuchanie wiersza Wawiłow „Zapach czekolady”:

Przyszedł do nas wujek Władek,

przyniósł wielką czekoladę,

z orzechami, z rodzynkami,

w pięknym pudle z obrazkami.

Jeśli będę grzecznie siedzieć,

dadzą mi ją po obiedzie…

Choć zamknięta jest szuflada,

wszędzie pachnie czekolada.

Układanki chcę układać –

wszędzie pachnie czekolada.

Gdy na nowy rower wsiadam –

wszędzie pachnie czekolada.

Kiedy z lalką sobie gadam –

wszędzie pachnie czekolada.

Czy ktoś może mi powiedzieć,

kiedy będzie po obiedzie?

Bo nie mogę żyć w spokoju,

gdy ten zapach jest w pokoju!

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

–  Co przyniósł wujek ?

–  Jaką rodzaje czekolady przyniósł?

– Jaki zapach roznosił się po pokoju?

– Kiedy można było zjeść czekoladę?

– Dlaczego nie należy jeść dużo słodyczy?:

  1. „Jaka jest czekolada?” – wielozmysłowe poznawanie właściwości czekolady. Różnego rodzaju czekolady: gorzka, mleczna, biała, bakaliowa, orzechowa itp.

Dzieci degustują różnego rodzaju czekolady. Próbują rozpoznać czekoladę za pomocą smaku, zapachu. Badają twardość i konsystencje czekolad za pomocą dotyku.

  1. „Słodkie serduszko” – wylepianie szablonu serduszka.

Brązowa kartka lub bibuła, klej, szablon serca

Dzieci wyklejają szablon serca brązową bibułą lub papierem kolorowym. Można dodać kolorowe kuleczki imitujące np. rodzynki, kolorowe groszki.

AUTOR: Żaneta Urbanowska

Przedszkole Miejskie nr 6 im. UNICEF w Będzinie

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2022 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?