Scenariusz zajęć „W królestwie czekolady”

Grupa wiekowa: 4 i 5 latki

Temat: Dzień Czekolady

Cele ogólne: Zapoznanie dzieci z etapami powstania czekolady. Utrwalanie  podstawowych zasad zdrowego żywienia. Rozpoznawanie smaków różnych czekolad.

Cele szczegółowe: Dziecko: Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat sporządzania czekolady. Kształtowanie     u dzieci umiejętności umiarkowanego spożywania słodkości i wyrobów czekoladowych. Rozumie konieczność mycia zębów po (spożyciu słodyczy) każdym posiłku.

Cele szczegółowe dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Dziecko: Poznaje jak sporządzić czekoladę. Rozpoznaje smaki czekolad. Uczestniczy w zajęciach na miarę swoich możliwości. Rozwija swoją aktywność. Wie, że trzeba myć zęby po spożyciu słodyczy.

Metody: podająca, aktywizująca,

Formy pracy: praca indywidualna, praca zbiorowa

Pomoce dydaktyczne: prezentacja, komputer, płyta CD z piosenką „Czekolada”, różne rodzaje czekolad, kolorowe kartki, bibuła, klej, nożyczki.

PRZEBIEG ZAJĘCIA:    
Nauczyciel informuje dzieci, że w dzisiejszym dniu będziemy brać udział w zabawach z okazji „Święta Czekolady”.

  1. Odgadywanie zagadki.

Ta tabliczka pilnie zerka,
Na każdego spod sreberka.
Może gorzka być lub mleczna,
Biała, deserowa, ale zawsze jest bajeczna.
Z orzechami lub nadzieniem
Rządzi naszym podniebieniem. ( czekolada)

 

  1. „Jak powstaje czekolada?”- oglądanie prezentacji.

Nauczyciel zachęca dzieci do obejrzenia prezentacji o tajemnicach produkcji czekolady. Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

  1. Zabawa ruchowa przy piosence „Czekolada”

https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk

Dzieci próbują naśladować ruchy z piosenki.

Ruchy do piosenki

podskakujemy

młynek 4x

do przodu 3 kroki i klaśniecie w ręce

do tylu i klaśniecie w ręce

podskoki

na słowa refrenu mieszamy czekoladę w prawo i lewo

  1. Słuchanie wiersza Wawiłow „Zapach czekolady”:

Przyszedł do nas wujek Władek,

przyniósł wielką czekoladę,

z orzechami, z rodzynkami,

w pięknym pudle z obrazkami.

Jeśli będę grzecznie siedzieć,

dadzą mi ją po obiedzie…

Choć zamknięta jest szuflada,

wszędzie pachnie czekolada.

Układanki chcę układać –

wszędzie pachnie czekolada.

Gdy na nowy rower wsiadam –

wszędzie pachnie czekolada.

Kiedy z lalką sobie gadam –

wszędzie pachnie czekolada.

Czy ktoś może mi powiedzieć,

kiedy będzie po obiedzie?

Bo nie mogę żyć w spokoju,

gdy ten zapach jest w pokoju!

Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

–  Co przyniósł wujek ?

–  Jaką rodzaje czekolady przyniósł?

– Jaki zapach roznosił się po pokoju?

– Kiedy można było zjeść czekoladę?

– Dlaczego nie należy jeść dużo słodyczy?:

  1. „Jaka jest czekolada?” – wielozmysłowe poznawanie właściwości czekolady. Różnego rodzaju czekolady: gorzka, mleczna, biała, bakaliowa, orzechowa itp.

Dzieci degustują różnego rodzaju czekolady. Próbują rozpoznać czekoladę za pomocą smaku, zapachu. Badają twardość i konsystencje czekolad za pomocą dotyku.

  1. „Słodkie serduszko” – wylepianie szablonu serduszka.

Brązowa kartka lub bibuła, klej, szablon serca

Dzieci wyklejają szablon serca brązową bibułą lub papierem kolorowym. Można dodać kolorowe kuleczki imitujące np. rodzynki, kolorowe groszki.

AUTOR: Żaneta Urbanowska

Przedszkole Miejskie nr 6 im. UNICEF w Będzinie

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?