SCENARIUSZ  ZAJĘĆ

Grupa 4-5 latki

TEMAT: „Cztery pory roku w kolorach”.

CEL OGÓLNE: -Utrwalenie i poszerzenie wiadomości na temat charakterystycznych

cech czterech pór roku.

-Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej.

-Rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni w czasie

wykonywania pracy plastycznej.

CELE OPERACYJNE  (dziecko) – Zna nazwy pór roku i wymienia je we właściwej

kolejności.

-Zna w kolejności nazwy miesięcy (5-latki)

-Wymienia charakterystyczne cechy pór roku.

-Rozwiązuje zagadki.

-Dzieli słowa na sylaby (4-latki), głoski (5 -latki) ,

wymienia głoski w nagłosie i wygłosie.

-Wypowiada się na dany temat.

-Bierze udział w zabawie ruchowej.

-Układa rytmy.

-Przyporządkowuje obrazki do danej pory roku.

-Ocenia prawdziwość zdań.

-Przelicza elementy i umieszcza odpowiednią cyfrę.

-Przyporządkowuje napisy do obrazków(5-latki)

-Współpracuje w zespole przy wykonywaniu pracy

plastycznej.

METODY: czynna – zadań do wykonania, zabawa ruchowa

słowna – zagadki, objaśnienia i instrukcje

oglądowa – plansza, obrazki

FORMY PRACY: indywidualna, grupowa i zbiorowa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: płyta z piosenkami, kolorowe kółeczka, zagadki, obrazki

związane z porami roku, napisy- wiosna, lato, jesień, zima,

plakat „Pory roku”, kartoniki z napisami tak, nie,

zdania o porach roku, materiały do pracy plastycznej

PRZEBIEG:

1.Zabawa kołowa przy piosence: „Piosenka na powitanie”.

2.Rozwiązywanie zagadek:

  1. a) Nadchodzę po zimie, dobrze znasz moje imię,

słucham śpiewu skowronka,

kroczę w kwiatów pąkach i w promieniach słonka.

 

  1. b) Daję wam pogodne słońce, bukiety pachnące

w polu złote zboże, ciepły piach nad morzem.

  1. c) Zrzucam liście drzewom, zbierają je dzieci.

Zaniosą dla mamy złocisty bukiecik.

 

  1. d) Ja jestem dla dzieci wspaniałą uciechą.

Sypię górki ze śniegu, ściskam lodem rzeki.

Tylko biedne ptaki bojące się chłodu

szukają karmników by nie zginąć z głodu.

 

  1. Wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć.

Zabawa: „Kolorowe pory roku” – układanie rytmów zbiorowo i indywidualnie.

Odczytywanie napisów czterech pór roku i przyporządkowywanie ich do

odpowiednich kolorów.

Wyjaśnienie dzieciom cykliczności pór roku.

Wymienianie po kolei nazw miesięcy.

 

4.Praca z planszą „Pory roku”

Wypowiedzi dzieci na temat charakterystycznych cech pór roku.

 

5.Zabawa ruchowa ze śpiewem :”Pada deszcz”.

 

6.Zabawa : „Jaka to pora roku?”

Dzieci losują obrazki. Mówią co one przedstawiają i z jaką porą roku są związane.

Dokonują analizy słuchowej według swoich umiejętności, dzielą na sylaby, głoski,

wymieniają  głoski w nagłosie i wygłosie.

Przeliczają elementy przy każdej porze roku i umieszczają odpowiednie cyfry.

Dzieci 5-letnie umiejące czytać przyporządkowują napisy do obrazków.

 

7.Zabawa:”Prawda – fałsz”

Dzieci mają kartoniki: czerwony z napisem nie i zielony z napisem tak.

Nauczycielka czyta zdania, a dzieci decydują czy to jest prawda czy nie i podnoszą

odpowiedni kartonik.

-Teraz jest jesień.

-Wiosną jeździmy na sankach.

-Tulipan to kwiat wiosenny.

-Jesienią sady się rumienią.

-Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata.

-Bociany u nas zimują.

-Latem są wakacje

-Jesienią drzewa gubią liście.

-Zimą kapiemy się w morzu.

-Styczeń to miesiąc zimowy.

 

  1. Praca plastyczna przy stolikach: ”Pory roku”.

Wykonanie plansz czterech pór roku przy wykorzystaniu różnorodnych materiałów.

 

  1. Zorganizowanie wystawki prac i ich omówienie.

Podziękowanie za aktywny udział w zajęciach.

AUTOR: Dorota Koroluk

Przedszkole Samorządowe Nr 6 w Białej Podlaskiej
0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2022 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

Create Account