Scenariusz zajęć

TEMAT: Poznajemy nowe instrumenty na podstawie bajki „Wielka kłótnia”

OBSZAR EDUKACYJNY: Obszar edukacji muzycznej. Obszar edukacji w zakresie ruchu,  mowy i myślenia.

GRUPA:  3-4 latków

CELE OGÓLNE:
•   nabywanie umiejętności słuchania krótkiej baśni,
•   umiejętne określanie wykonywanych czynności,
•   reagowanie dźwiękiem na wskazany instrument.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
•   potrafi słuchać krótkiej baśni,
•   rozpoznaje instrumenty z baśni, rozpoznaje dźwięki wydawane przez nie
•   reaguje odpowiednio na określone dźwięki.

METODY: czynna, słowna, oglądowa

FORMY: zbiorowa, zespołowa

POMOCE: ilustracje instrumentów z baśni,  odtwarzacz,  ilustracje muzyków z instrumentami i dyrygenta z batutą,  treść baśni „Wielka kłótnia”

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.  Nauczycielka rozpoczyna czytanie baśni.

W trakcie czytania nauczycielka umieszcza na tablicy ilustrację instrumentów pojawiających się w tekście: saksofon, skrzypce, trąbka, bęben, flet, tamburyno.

  1. W oparciu o tekst baśni zadaje dzieciom pytania:
    – O co kłóciły się instrumenty?
    – Jakie instrumenty brały udział w awanturze?
    – Czy na ilustracjach na tablicy rozpoznajemy instrumenty z baśni ?
    – Kto zakończył awanturę?

-Kim jest dyrygent?

– Do czego służy mu batuta – pałeczka? ( pokazuje batutę)
3. Dzieci w rozsypce siadają na dywanie.  – nauczyciel z odtwarzacza odtwarza po kolei dźwięki instrumentów z tablicy. Dzieci odgadują nazwę instrumentu wskazanego przez nauczyciela.

  1. Dzieci wykonują ruchy, jakie muzycy wykonują w czasie gry na instrumentach wyszczególnionych. Pomocne są ilustracje:
  2. Zabawy ruchowe- nauczyciel przypisuje dźwięki poszczególnym instrumentom:

-saksofon – trututu

-skrzypce – pitupitu

-trąbka ­– tratata

-bęben – bumbumbum,

-flet – plumplumplum

– tamburyno – dzyńdzyńdzyń

Po dwoje dzieci przyjmuje na siebie rolę instrumentu.

Żeby zaistniała kłótnia jak w baśni, wszystkie naraz krzyczą swoimi dźwiękami – kiedy nauczyciel podnosi batutę-grupa milknie. Wskazuje na tablicy jeden instrument i słyszy tylko dwa saksofony, następnie batuta w górę i grupa milknie, później zwiększa liczbę instrumentów (równocześnie słyszymy dwa instrumenty a następnie trzy, w różnych konfiguracjach – nie więcej).

AUTOR: Katarzyna Kot

Oddział Przedszkolny w Choroniu

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?