Scenariusz zajęć

TEMAT: Poznajemy nowe instrumenty na podstawie bajki „Wielka kłótnia”

OBSZAR EDUKACYJNY: Obszar edukacji muzycznej. Obszar edukacji w zakresie ruchu,  mowy i myślenia.

GRUPA:  3-4 latków

CELE OGÓLNE:
•   nabywanie umiejętności słuchania krótkiej baśni,
•   umiejętne określanie wykonywanych czynności,
•   reagowanie dźwiękiem na wskazany instrument.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
•   potrafi słuchać krótkiej baśni,
•   rozpoznaje instrumenty z baśni, rozpoznaje dźwięki wydawane przez nie
•   reaguje odpowiednio na określone dźwięki.

METODY: czynna, słowna, oglądowa

FORMY: zbiorowa, zespołowa

POMOCE: ilustracje instrumentów z baśni,  odtwarzacz,  ilustracje muzyków z instrumentami i dyrygenta z batutą,  treść baśni „Wielka kłótnia”

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.  Nauczycielka rozpoczyna czytanie baśni.

W trakcie czytania nauczycielka umieszcza na tablicy ilustrację instrumentów pojawiających się w tekście: saksofon, skrzypce, trąbka, bęben, flet, tamburyno.

  1. W oparciu o tekst baśni zadaje dzieciom pytania:
    – O co kłóciły się instrumenty?
    – Jakie instrumenty brały udział w awanturze?
    – Czy na ilustracjach na tablicy rozpoznajemy instrumenty z baśni ?
    – Kto zakończył awanturę?

-Kim jest dyrygent?

– Do czego służy mu batuta – pałeczka? ( pokazuje batutę)
3. Dzieci w rozsypce siadają na dywanie.  – nauczyciel z odtwarzacza odtwarza po kolei dźwięki instrumentów z tablicy. Dzieci odgadują nazwę instrumentu wskazanego przez nauczyciela.

  1. Dzieci wykonują ruchy, jakie muzycy wykonują w czasie gry na instrumentach wyszczególnionych. Pomocne są ilustracje:
  2. Zabawy ruchowe- nauczyciel przypisuje dźwięki poszczególnym instrumentom:

-saksofon – trututu

-skrzypce – pitupitu

-trąbka ­– tratata

-bęben – bumbumbum,

-flet – plumplumplum

– tamburyno – dzyńdzyńdzyń

Po dwoje dzieci przyjmuje na siebie rolę instrumentu.

Żeby zaistniała kłótnia jak w baśni, wszystkie naraz krzyczą swoimi dźwiękami – kiedy nauczyciel podnosi batutę-grupa milknie. Wskazuje na tablicy jeden instrument i słyszy tylko dwa saksofony, następnie batuta w górę i grupa milknie, później zwiększa liczbę instrumentów (równocześnie słyszymy dwa instrumenty a następnie trzy, w różnych konfiguracjach – nie więcej).

AUTOR: Katarzyna Kot

Oddział Przedszkolny w Choroniu

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2022 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

Create Account