Temat: Budowa drzewa i jego rola
Grupa 5-6 latków
Cele operacyjne:
– wymienia elementy drzewa
– wie do czego służą korzenie
– układa obraz z elementów
– potrafi współpracować w małej grupie
Metody:
– czynna
– oglądowa
– słowna
– aktywizująca (burza mózgów, metoda projektów)
samodzielne doświadczenie, objaśnienie, pokaz, zagadki,
Forma:
– indywidualna
– zespołowa
– zbiorowa
Przebieg:
- Piosenka na powitanie
- Wprowadzenie do zajęć i podanie tematu
- Przypomnienie jak powstaje drzewo z użyciem tablicy interaktywnej i projektu TABLIT – „Drzewo”
- Praca z tablicą interaktywną – budowa drzewa
- Ćw. koordynacji wzrokowej – układanie z pociętych elementów obrazka drzewo
- Utrwalenie nazw 4 pór roku oraz dostrzeganie zmian w wyglądzie drzewa
- Zajęcia praktyczne. Podział dzieci na 2 grupy. Umiejętność współpracy w małej grupie. Zadaniem dzieci jest wykonanie modelu drzewa z prawdziwych elementów.(kora, korzenie, gałęzie, liście)
- Czy potrzebne są drzewa? Co daje drzewo? Wysłuchanie opowiadania M. Galinieckiej pt. „Bajka o drzewie”. Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania.
- Ewaluacja
- Zakończenie zajęć
AUTOR: Tomasz Taberski
Przedszkole “U Reksia”