Scenariusz zajęć dla dzieci 4 letnich
„Mamy zwierzątka”

Czas trwania zajęć: 30 min

Cele ogólne:
-wzbogacenie wiedzy o zwierzętach domowych
– rozbudzenie zainteresowań zwierzętami
– doskonalenie umiejętności motoryki małej

Cele szczegółowe:
Dziecko
– zna zwierzęta domowe: kota, psa, królika, żółwia, rybę, papugę
– zna sposoby opieki nad nimi
– uczestniczy w zajęciach ruchowych proponowanych przez nauczyciela
– wykonuje poprawnie zadania wydawane przez nauczyciela
– potrafi wyklaskać nazwy zwierząt
– potrafi przeliczyć zwierzęta
– dostrzega rytmiczność wzoru
– potrafi zakodować drogę myszy elektronicznej

Metody:
– słowna ( rozmowa, zagadki)
– oglądowa (obserwacji)
– programowa (prezentacja)
– czynna (zadań stawianych do wykonania)

Formy:
– praca z całą grupą
– praca indywidualna

Środki dydaktyczne:
– zagadki do rozwiązania
– ilustracje zwierząt i ich domków
– obrazek kota do wycięcie i naklejenia
– piosenka „My jesteśmy kotki dwa”
– laptop z prezentacją o zwierzętach
– mysz do kodowania
– szarfy

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie dzieci piosenką „Wszyscy są, witam Was”
  2. Wstęp – na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o zwierzętach, które nazywamy domowymi. Przeczytam Wam teraz zagadki o zwierzątkach, a Wy spróbujecie je odgadnąć.

Jest to bardzo czujne zwierzę,
W nocy domu pilnie strzeże
Usłyszycie go z daleka
Gdy na obcych głośno szczeka (piesek)

Ma pazurki, mocno drapie
Szczury płoszy, myszki łapie (kotek)

Ma długie uszy, futerko puszyste
Ze smakiem schrupie sałaty listek (królik)

W morzu, rzece lub akwarium pływa,
I wszyscy mówią że się nie odzywa (ryba)

Podobnie jak ślimak ma domek własny
Ale zamiast jednej nogi ma ich aż cztery (żółw)

Zakrzywionym dziobem skrzeczy
Niestworzone rzeczy,
Ale łatwo się przekonać,
Że powtarza słowa po nas (papuga)

  1. 3. Nauczyciel przyczepia na tablicy ilustrację zwierząt domowych: kota, psa, ryby, papugi, żółwia. Dzieci nazywają je i wspólnie dzielą na sylaby.

4.”Zwierzątka na spacerze”- zabawa ruchowa z elementem chodzenia na czworaka.

  • Dzieci pieski – na spacer – dzieci poruszają się między szarfami
    Hasło: Pieski do budy- jest sygnałem do zajęcia miejsca w szarfie – budzie
  • Pieski na spacerze – zabawa w parach, jedno dziecko na czworakach z szarfą na brzuszku, drugie dziecko trzyma szarfę i wyprowadza pieska na spacer. W trakcie zabawy nauczyciel wydaje komendy – piesek pije, piesek szczeka, piesek śpi itp.
  1. Własny kąt – omówienie miejsc, w których zwierzęta domowe wypoczywają
    – wzbogacanie słownictwa poprzez wprowadzenie terminów: akwarium, legowisko, klatka, drapak, terrarium. Dzieci próbują dopasować domki do zwierząt..
  2. Przeliczanie zwierzątek – których jest więcej, których mniej?

 

  1. Zabawa muzyczno – ruchowa przy piosence: „My jesteśmy kotki dwa”
    https://www.youtube.com/watch?v=t9faXuWJ99g
  2. Prezentacja prawdziwego żółwia – dzieci oglądają, dotykają, karmią zwierzątko.
  3. Mysz do kodowania – kodowanie drogi myszce, odczytywanie umownych symboli graficznych
  1. Zajęcia plastyczne –wycinanie puzzli z obrazkiem kotka, układanie ich i naklejanie na kartkę.
  2. Zakończenie zajęć. Dzieci siadają z nauczycielką w kółku na dywanie – nauczycielka odtwarza dzieciom prezentację multimedialną sprawdzającą wiedzę dzieci o zwierzętach.
  1. Podziękowanie za udział w zajęciach.

 

AUTOR: mgr Joanna Kapuśniak

Samorządowe Przedszkole nr 1 w Biłgoraju

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2022 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

Create Account