W styczniu swoje wielkie święto obchodzą wszystkie babcie i dziadziusiowie. W tym czasie dzieci przygotowują swoim dziadkom niespodzianki, uczą się wierszyków i piosenek, które prezentują swoim najbliższym podczas spotkań. A co jeszcze możemy zrobić podczas tygodnia z dziadkami? Poniżej znajdziecie kilka propozycji zabaw z dawnych lat, będziecie mogli spróbować pobawić się tak, jak to robili nasi dziadkowie. Powodzenia!
• PROPOZYCJE ZABAW Z DAWNYCH LAT •
Więc zaczynamy, poniżej znajdziecie kilka pomysłów na gry i zabawy naszych dziadków, która z gier okaże się najtrudniejsza? Przekonacie się o tym sami! Poniżej zajdziecie do pobrania plik z Waszą planszą gier. Tam zaznaczycie, w które gry udało Wam się zagrać.
PLIK DO POBRANIA: PLNASZA DO GRY kółko i krzyżyk, PLNASZA DO GRY plansza
- TOCZENIE FAJERKI: jest zabawa ruchowa doskonaląca koordynację wzorkową ruchową. Do zabawy potrzebujecie haczyka i fajerki (możecie zastąpić je plastikowymi obręczami i patykami). Zadaniem dzieci jest pokonanie trasy tocząc przed sobą fajerkę. Jakby się mogło wydawać, zadanie wcale nie będzie łatwe!
- KÓŁKO I KRZYŻYK: celem zabawy jest doskonalenie u dzieci umiejętności skupienia uwagi i koncentracji. Nie będę tłumaczyła zasad gry, bo są one na pewno dobrze Wam znane.
- GRELE: to zabawa przypominająca grę w kręgle, a jej celem jest doskonalenie umiejętności rzutu. Zadaniem graczy jest przewrócenie patyków wbitych w ziemię za pomocą grubszego kawałka drewna. Wygrywa dziecko, które zbije więcej patyków. Zamiast patyków można postawić plastykowe butelki, które dodatkowo można obciążyć niewielką ilością wody wlanej do środka każdej z nich. Im więcej butelek ustawicie, tym dłużej potrwa zabawa. Dzieci mogą wykonywać swoje rzuty mniejszymi butelkami.
- KAPSLE: zasady gry są bardzo proste, a samą grę można dowolnie modyfikować np. RZUT gdzie dzieci rzucają kolejno kapsle w stronę ściany. Czyj kapsel będzie bliżej ściany, ten wygrywa i zabiera innym graczom po kapslu. ZBIJAK polega na wybijaniu swoim kapslem z zaznaczonego kręgu, kapsli przeciwników. WYŚCIGI gdzie gracze pstrykają na zmianę swoje kapsle, wygrywa ten, kto pierwszy swoimi kapslami pokona tor przeszkód lub wyznaczoną trasę.
A w co się bawili Wasi dziadkowie? Podzielcie się pomysłami w komentarzach poniżej.