ZABAWY Z LITERKAMI scenariusz zajęć

SCENARIUSZ ZAJĘĆ HOSPITOWANYCH PRZEZ DYREKTORA PRZEDSZKOLA

W GRUPIE DZIECI 5-LETNICH

Temat hospitacji: Kompetencje cyfrowe w pracy z dziećmi

Temat zajęć: Zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej „Zabawy literkami”

Cel ogólny: rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych w zakresie kompetencji cyfrowych

Cel:

Poznawczy:

– zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania zadań na tablicy interaktywnej;

– odkrywanie własnych możliwości poprzez stwarzanie sytuacji do osiągania indywidualnych sukcesów.

 

Kształcący:

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania liter;

– kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;

kształtowanie u dzieci logicznego myślenia podczas rozwiązywania zadań na tablicy interaktywnej.

 

Wychowawczy:

– wdrażanie dziecka do zachowań i reguł przyjętych w grupie podczas zadań – zgłaszanie się
i cierpliwe czekanie na swoją kolej, stosowanie się do poleceń nauczyciela;

– wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo własne oraz innych.

 

Metody

⃰ Metody nauczania wg M. Kwiatkowskiej:

– słowne: zagadka,

– percepcyjne: obserwacja, pokaz

– czynne: zadań stawianych do wykonania,

⃰ Odimienna metoda nauki czytania I. Majchrzak

 

Formy organizacyjne pracy:

– zbiorowa,

– indywidualna.

 

Środki dydaktyczne:

Litery alfabetu, zagadki, obrazki, litery do zabawy „Literkowy krąg”, litery do zabawy ruchowej „Szukaj swojej literki”, płyta z muzyką CD, magnetofon, tablica multimedialna, laptop, strona internetowa https:/ pisupisu.pl, karty pracy, kredki.

 

Przebieg zajęć:

 

  1. Powitanie dzieci.

Dzieci siedzą w kole. Nauczycielka podnosi do góry litery alfabetu i wypowiada słowa :
Witam wszystkich, których imię zaczyna się na : A, B, E, J, K, M, N, O, P, W, Z dzieci, których imiona rozpoczynają się na daną literę machają ręką.

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć – zagadki.

Opowiadają, choć ust nie mają
Wszystkie wyrazy się z nich składają (litery)

„Wszystkie literki razem zebrane
Tworzą rodzinkę zwaną (alfabet)

3. Zabawa dydaktyczna „Literkowy krąg”
Na dywanie ułożone w kręgu są litery.
Zadaniem chętnych dzieci jest wylosowanie obrazka i ułożenie obrazka przy literze na którą się zaczyna.

  1. Zabawa ruchowa „Szukaj swojej literaki”
    Dzieci poruszają się po sali. Na przerwę w muzyce szukaj swojej literki i ustawiają się przy niej.

    5.Wyjście na hol przedszkolny w celu wykorzystania tablicy multimedialnej.
    (zabawy z literkami wykorzystanie strony internetowej https:/ pisupisu.pl)

zadania dla dzieci:
– nakarm stworka, dopasuj literkę.
– zaznacz słowa, które rozpoczynają się na wskazaną w poleceniu literkę,

6.Zabawa ruchowa z piosenką „Literkowy pociąg” (powrót do sali)

Jedzie pociąg z literkami
słychać stukot pod kołami.
Dokąd jedziesz wagoniku
dołącz do nas podróżniku.

7. Karta pracy „Ozdób swoją literkę według własnego pomysłu”.

(każde dziecko wybiera swoją literką, rozpoczynającą jego imię)

8.Ewaluacja zajęć:                                                                                                                                     

Na zakończenie zajęć dzieci wyrażają swoją opinię.

Nauczycielka pyta:

  • Czy podobały się Wam dzisiejsze zajęcia?
  • Jeśli tak to pokażcie kciuki do góry, jeśli nie to do dołu.

AUTOR: Monika Szkiłądź

Przedszkole „Słoneczne” w Wasilkowie 

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...