Scenariusz zajęć
GRUPA: 6-latki
CZAS: 30 minut
TEMAT: Colours.
CEL OGÓLNY:
- Zapoznanie z nazwami kolorów w języku angielskim
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
- Przywita się i pożegna w języku angielskim: Hello! Goodbye!
- Rozumie i prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela
- Zaśpiewa piosenkę „What’s your favourite colours?”
- Powtarza słowa za nauczycielem
- Wskaże i powtórzy nazwy kolorów w języku angielskim
METODY:
- podające (rozmowa, objaśnienia, polecenia);
- poglądowe (prezentacja);
- czynnościowe (zadania stawiane dzieciom);
- TPR – metoda reagowania całym ciałem (total physical response),
- metoda audiolingwalna Audiolingual Metod- wielokrotne powtarzanie słów.
FORMY PRACY: indywidualna, zbiorowa, grupowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: płyta CD, karty obrazkowe, gra wędka i rybki, pacynka
PRZEBIEG ZAJĘĆ
I Część wstępna
1.Powitanie dzieci „Hello children!”. Wspólne śpiewanie piosenki pt. „Hello, hello how are you today?” wraz z pokazywaniem.
2.Powitanie pacynką „Kenny”: dialog z wybranymi dziećmi ,,How are you today?”/„What’s your name?” Dzieci odpowiadają na pytania.
- Powtórka: Everybody stand up: touch your hand, clap your hands, stomp your feet, jump, turn around itd.
II Część główna
1.Nauka słownictwa – prezentacja flashcards. Nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki przedstawiające kolory. Zachęca, aby powtarzały razem z nim.
- Let’s sing a song! Śpiewanie piosenki „What’s your favourite colours?”
- 3. Gra w kolory.
Odpowiadanie dzieci na pytania zadane przez Pacynkę: „What’s your favourite colour?” - Śpiewanie piosenki z pokazywaniem „If your happy…”
6. Zabawa „Make a circle”
7.Gra- łowienie kolorowych rybek. Ćwiczenie zdania: I have (colour) fish.
III Część końcowa
1.Piosenka pożegnalna „Bye, Bye Goodbye”. Rozdanie pieczątek za aktywność na zajęciach.
AUTOR: Agnieszka Kochanowska
Przedszkole nr 33 w Elblągu