ZABAWY Z GAZETAMI scenariusz zajęć

 SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat:    ZABAWY GAZETAMI – twórcze działania dziecka – zabawy ruchowe.

Cel ogólny:

-kształtowanie sprawności fizycznej dziecka;

-Zachęcanie koleżanek do stosowania w pracy z dziećmi różnorodnych metod     i form aktywizujących twórcze działania dziecka.

 

Formy pracy:

-krąg;

-rundka;

-praca indywidualna;

-praca w parach;

-praca z całą grupą.

 

Wybrane techniki treningu twórczości:

-burza mózgów;

-lista atrybutów;

-gwiazda;

-rozwijanie;

-przekształcanie;

-język ciała;

-drama;

-ekspresja ruchowa.

 

Materiały:

stare gazety, nagrania muzyczne, kartony z naklejonymi fragmentami gazet,

kredki świecowe, mazaki, duże pudełko, sznurek, zszywacz, klej, taśma klejąca,

wycięte obrazki z gazet itp.

 

Scenariusz

1..Burza mózgów. Rozwiązanie problemu.  Próba odpowiedzi na pytanie:, Co jest w pudełku?

2.Lista atrybutów. Zabawa z gazetą.

Weź do ręki gazetę. Obejrzyj ją tak jakbyś ją widział pierwszy raz w życiu. Dotknij ją. Zobacz, jakiej jest grubości. Sprawdź czy wydaje jakiś dźwięk. Powąchaj ją. Oceń ciężar.

Dokończ zdanie:

Gazeta jest, (jaka?) …..

Abstrahowanie

Wyszukiwanie podobieństw gazety do innych obiektów z wykorzystaniem poprzednio podanych przymiotników np.

cienka (jak?) ….

szeleszcząca (jak?) ….

lekka (jak?) ….

  1. Zgniatanie gazety w rytmie słuchanej muzyki.

4.Ekspresja ruchowa. „Taniec gazety” unoszonej przez wiatr- zabawa przy muzyce.

5.Język ciała. Przedstawienie ruchem, gestem, mimiką….. co przedstawia obrazek wycięty z gazety (np. wykorzystany do działalności plastycznej).

8.Rozwijanie obrazka- działalność plastyczna.

Tworzenie dalszego ciągu obrazka (wyciętego z gazety). Nadawanie fantazyjnych tytułów swoim wytworom.

9.Improwizacja słowna na temat:, O czym, mogłyby rozmawiać gazety gdyby umiały mówić.

10.Zabawa dramowa. Jak się czuje zniszczona (podarta, pobrudzona, zgnieciona itp.) gazeta?

Dzieci wczuwają się w rolę zniszczonej gazety. Swoje wypowiedzi podkreślają używając odpowiedniej mimiki, intonacji.

11.Rozwijanie. Co by było gdyby….gazety były zrobione z czekolady?

12.Przekształcenia. Różne zastosowania gazety. Do czego możemy wykorzystać gazetę? Np. jako obrus, sukienka, czapka, buty itp.

Prezentacja różnych zastosowań gazety przez dzieci.

13.Podsumowanie.

-Jak się czuliście na tych zajęciach?

-Co było dla was ważne?

 

AUTOR: Agata Szczepaniak – Masłowska

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...