SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat:    ZABAWY GAZETAMI – twórcze działania dziecka – zabawy ruchowe.

Cel ogólny:

-kształtowanie sprawności fizycznej dziecka;

-Zachęcanie koleżanek do stosowania w pracy z dziećmi różnorodnych metod     i form aktywizujących twórcze działania dziecka.

 

Formy pracy:

-krąg;

-rundka;

-praca indywidualna;

-praca w parach;

-praca z całą grupą.

 

Wybrane techniki treningu twórczości:

-burza mózgów;

-lista atrybutów;

-gwiazda;

-rozwijanie;

-przekształcanie;

-język ciała;

-drama;

-ekspresja ruchowa.

 

Materiały:

stare gazety, nagrania muzyczne, kartony z naklejonymi fragmentami gazet,

kredki świecowe, mazaki, duże pudełko, sznurek, zszywacz, klej, taśma klejąca,

wycięte obrazki z gazet itp.

 

Scenariusz

1..Burza mózgów. Rozwiązanie problemu.  Próba odpowiedzi na pytanie:, Co jest w pudełku?

2.Lista atrybutów. Zabawa z gazetą.

Weź do ręki gazetę. Obejrzyj ją tak jakbyś ją widział pierwszy raz w życiu. Dotknij ją. Zobacz, jakiej jest grubości. Sprawdź czy wydaje jakiś dźwięk. Powąchaj ją. Oceń ciężar.

Dokończ zdanie:

Gazeta jest, (jaka?) …..

Abstrahowanie

Wyszukiwanie podobieństw gazety do innych obiektów z wykorzystaniem poprzednio podanych przymiotników np.

cienka (jak?) ….

szeleszcząca (jak?) ….

lekka (jak?) ….

  1. Zgniatanie gazety w rytmie słuchanej muzyki.

4.Ekspresja ruchowa. „Taniec gazety” unoszonej przez wiatr- zabawa przy muzyce.

5.Język ciała. Przedstawienie ruchem, gestem, mimiką….. co przedstawia obrazek wycięty z gazety (np. wykorzystany do działalności plastycznej).

8.Rozwijanie obrazka- działalność plastyczna.

Tworzenie dalszego ciągu obrazka (wyciętego z gazety). Nadawanie fantazyjnych tytułów swoim wytworom.

9.Improwizacja słowna na temat:, O czym, mogłyby rozmawiać gazety gdyby umiały mówić.

10.Zabawa dramowa. Jak się czuje zniszczona (podarta, pobrudzona, zgnieciona itp.) gazeta?

Dzieci wczuwają się w rolę zniszczonej gazety. Swoje wypowiedzi podkreślają używając odpowiedniej mimiki, intonacji.

11.Rozwijanie. Co by było gdyby….gazety były zrobione z czekolady?

12.Przekształcenia. Różne zastosowania gazety. Do czego możemy wykorzystać gazetę? Np. jako obrus, sukienka, czapka, buty itp.

Prezentacja różnych zastosowań gazety przez dzieci.

13.Podsumowanie.

-Jak się czuliście na tych zajęciach?

-Co było dla was ważne?

 

AUTOR: Agata Szczepaniak – Masłowska

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?