„Kwadrat – to jest dziwna figura, bo nie wiadomo, gdzie dół, gdzie góra…..”

– zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem.

 

Cel główny:

-poznanie cech kwadratu, rozpoznawanie go wśród innych figur;

Cele operacyjne:

Dziecko:

-rozpoznaje kwadraty wśród innych figur;

-potrafi wymienić jego charakterystyczne cechy;

-odnajduje przedmioty w kształcie kwadratu;

-układa rytmy;

-przelicza figury, układa od najmniejszej i największej i odwrotnie;

-rysuje kwadraty;

-wykonuje pracę plastyczną wykorzystując figury geometryczne;

-współpracuje z rówieśnikami;

 

1.Wysłuchanie wiersza

W pogoni za kwadratem Maria Terlikowska

 

Kwadrat – to jest dziwna figura,

bo nie wiadomo, gdzie dół, gdzie góra.

Do góry głową czy na dół głową,

zawsze wygląda jednakowo.

Ma równe kąty i równe boki,

tak samo długi jest – jak szeroki.

A kto nie wierzy ten sam zmierzy.

Co już zmierzone?

Możemy zatem udać się w pogoń

za kwadratem.

Gdzie się ukrywa? Gdzie się chowa?

Gdzie jego postać kwadratowa?

Wszędzie! W mieszkaniu, w szkole, w mieście.

Czy ktoś już znalazł?

No nareszcie.

 

2.Prezentacja figury. Omówienie jej charakterystycznych cech (ile ma boków, ile kątów, jakiej długości są boki).Mierzenie tasiemką długości boków.

 

3.Odnajdywanie kwadratów:

-wśród przedmiotów znajdujących się w sali przedszkolnej np. zegar, blat stołu, drzwi szafki, dywanik itp.

-wśród innych figur (mozaika geometryczna);

-w „zaczarowanym worku” (rozpoznawanie dotykiem);

-na ilustracji;

 

4.”Rytmy”  – układanie kwadratów wg. wzoru (kolor, kolor wielkość).

 

5.Pisanie/rysowanie kwadratów

-palcem w powietrzu;

-stopą na podłodze;

-na plecach kolegi;

-na tacy z kaszą manną;

-na wielkich kartonach.

 

6.”Który kwadrat jest największych a który najmniejszy?”  – układanie figur od największej do najmniejszej i odwrotnie, przeliczanie.

 

7.Zabawa ruchowa „Kwadrat patrzy”. Dzieci wybierają sobie dowolną figurę. Poruszają się po sali zgodnie z rytmem wygrywanym przez nauczyciela. Na  hasło kwadrat (koło,) patrzy  upuszczają go i zatrzymują się. Po chwili podnoszą figurę i dalej uczestniczą w zabawie.

 

8.”Policz figury” karta pracy, praca zespołowa. Ile kwadratów jest na obrazku? Odnajdywanie ukrytych figur, przeliczanie.

 

9.”Zaczarowana wstążka”- ułóż z niej kwadrat.

 

10.”Obrazek z kwadratów” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem różnej wielkości kwadratów.

 

  1. Podsumowanie zajęć – „Magiczny kwadrat”. Dzieci oceniają zajęć wybierając kwadrat z uśmiechniętą lub smutną kwadratową buzią. Wspólne przelicznie ilości głosów.

AUTOR: Agata Szczepaniak – Masłowska

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?