Scenariusz zajęć koleżeńskich przeprowadzonych w grupie dzieci 3-4-letnich

Temat: „ Jestem czarodziejem – znam magiczne słowa

Cele ogólne:

– wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wprowadzanie w kulturę bycia,

– wdrażanie do używania słów kulturalno – grzecznościowych,

– rozwijanie logicznego myślenia,

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

– stosuje zwroty grzecznościowe w zabawach

– układa rytm „proszę – dziękuję” wg podanego kodu,

– ocenia prawdziwość zdań dotyczących zwrotów grzecznościowych

Formy pracy: praca w grupie, indywidualna,

Metody pracy: czynna, aktywizująca, słowna, oglądowa, elementy kodowania wg programu „Uczymy dzieci programować”

Pomoce dydaktyczne: tekst i nagranie piosenki, ilustracje z czarodziejskimi słowami, mała piłeczka, ilustracje z kodem, obrazki z buziami, stemple ze znaczkami motywacyjnymi

Przebieg:

  1. Powitanie dzieci rymowanką „Podajmy sobie ręce”  – tworzenie koła, sygnalizowanie dzieciom rozpoczęcia zajęcia.

„Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,

Podajmy sobie ręce zabawmy się wesoło”.

  1. Zabawa z piosenką „Budujemy ciszę” – zabawa naśladowcza ze śpiewem, wyciszenie się dzieci
  2. Burza mózgów „Czarodziejskie słowa” – co to są czarodziejskie słowa, kiedy je stosujemy – naprowadzenie dzieci poprzez rozmowę i ilustracje obrazujące użycie owych słów w życiu codziennym (dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam, smacznego).
  3. Zabawa „Proszę-dziękuję”

Nauczyciel   podaje   jednemu   dziecku   piłeczkę   mówiąc  proszę, ono   musi   odpowiedzieć dziękuję i podać ją kolejnej osobie z użyciem form grzecznościowych.

  1. „Proszę – dziękuję – przepraszam” – zabawa ruchowa – reakcja na umowny kod

Dzieci biegają po sali przy dźwiękach tamburyna, na przerwę w muzyce dzieci zatrzymują się i odgadują treść obrazka dzieląc jego nazwę na sylaby.

  1. „Proszę – dziękuję” – układanie rytmu z wykorzystaniem emblematów
  2. Zabawa „Prawda/fałsz” z wykorzystaniem obrazków:

Dzieci odpowiadają na pytania podnosząc do góry obrazek z buzią uśmiechniętą – prawda lub smutną – fałsz:

  • Gdy wchodzimy rano do sali mówimy „dobry wieczór”.
  • Gdy idziemy spać mówimy rodzicom „dobranoc”.
  • Idąc do domu mówimy „do widzenia”
  • Gdy kogoś uderzę mówię „przepraszam”
  • Gdy widzę Panią z przedszkola mówię „smacznego”
  • Gdy chcę żeby ktoś podał mi zabawkę mówię „proszę”
  • Gdy zaczynam jeść śniadanie mówię wszystkim „do widzenia”
  • Gdy ktoś mi podaje mi zabawkę mówię „dziękuję”.
  1. Podziękowanie za udział w zajęciu, nagrodzenie dzieci znaczkami motywacyjnymi

 

Bibliografia:

1.Piosenka „Budujemy ciszę” pochodzi z publikacji „Rymowanki-zapraszanki” Bliżej Przedszkola

 

AUTOR: Beata Gorzkiewicz

Przedszkole Miejskie nr 146 w Łodzi

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?