Scenariusz zajęcia

Temat zajęcia:  Dary lasu.

Oddział przedszkolny:  3-4 latki, liczba osób 12-15

Cele ogólne:

– zapoznanie dzieci z darami lasu przy wykorzystaniu 5 zmysłów

Cele operacyjne, dziecko :

– wypowiada się na temat ilustracji lasu

– wymienia czym charakteryzuje się las

-rozpoznaje za pomocą zmysłów dary lasu

– wskazuje i nazywa dary lasu

-prawidłowo dzieli na sylaby wyrazy i przelicza je

-uczestniczy w zabawach ruchowych proponowanych przez nauczyciela

Metody:

– oglądowa

– czynna

-słowna

Formy pracy:

– z całą grupą

– indywidualnie

Środki:

ilustracje lasu, igły drzew iglastych, liście drzew , szyszki, żołędzie, gałązki drzew, kamyczki, saszetki zapachowe (zapach sosny, poziomki, konwalii…), konfitury lub żywe okazy poziomki, jagody, nagranie z odgłosami lasu, napis do globalnego czytania „Las” , nagranie na CD z piosenką do zabawy „Wirują listeczki” .

 

Przebieg zajęcia:

  1. Przywitanie dzieci przez nauczyciela, zaproszenie do zabawy „Głuchy telefon” gdzie hasłem jest słowo „ Las” zabawa wyciszająca wprowadzająca w temat zajęcia.
  2. „Leśny obserwator”– nauczyciel prezentuje dzieciom plansze dydaktyczne
    z ilustracjami lasu. Dzieci swobodnie wypowiadają się co widzą na ilustracji. Rozmowa kierowana przez nauczyciela:
  • Co możemy zbierać w lesie? (burza mózgów)
  • Co spada w lesie z drzew?
  • Jakie owoce możemy znaleźć w lesie?
  • Co może Cię ukłuć w lesie?

3. „Pudełko sensoryczne” – rozpoznawanie przez dzieci zbiorów lasu dotykiem bez udziału wzroku, oczy zasłaniamy chustą. (Dzieci rozpoznają okazy naturalne przyniesione przez nauczyciela z lasu: szyszkę, kamyczek, gałązkę, żołędzia, liść, igłę sosny……..). Następnie wszystkie odgadnięte przedmioty układamy w linii na dywanie. Wypowiadamy ich nazwy głośno
a następnie wyklaskujemy sylaby oraz podajemy ich liczbę.

4.„Pychotka”- rozpoznawanie za pomocą zmysłu smaku darów lasu takich jak poziomka, jagoda (naturalnych lub w postaci konfitury). Dzieci dostają przed tym zadaniem łyżeczki do degustacji.

  1. „Czym pachnie las”- dzieci rozpoznają za pomocą zmysłu węchu jakie zapachy można spotkać w lesie. Do tego zadania wykorzystujemy saszetki zapachowe sosny, poziomki, konwalii lub okazy naturalne. Oczywiście saszetki z zapachem przygotowujemy tak by zawartość nie była widoczna.
  2. „Leśna muzyka”– dzieci wsłuchując się w nagranie płyty CD z odgłosami lasu, dzieci rozpoznają charakterystyczne dźwięki lasu.
  3. „Wirują listeczki” – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa przy muzyce. Dzieci do muzyki naśladują wirujące na wietrze listeczki, na głos tamburyna listeczki zasypiają.
  4. Podsumowanie zajęć:

Przypomnij sobie nazwy na podstawie ilustracji jak wygląda:

  • Szyszka
  • Żołądź
  • Poziomka
  • Liść
  • Igła sosny…..
  1. Podziękowanie za udział w zajęciu. Wręczenie naklejek motywacyjnych.

AUTOR: Joanna Lizoń-Warchał

Szkoła Podstawowa nr 17 w Jaworznie (Oddział przedszkolny “Kotki”)

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?