CZĘŚĆ 8: ZABAWY z klockami… czyli kilka pomysłów gdy pogoda spłata nam figla

ZABAWY z klockami… czyli kilka pomysłów gdy pogoda spłata nam figla…

Kolorowe klocki… chyba nie ma dziecka, które nie lubiłoby tworzyć najdziwniejsze konstrukcje z rożnego rodzaju klocków. Dzięki takiej zabawie dzieci rozwijają swoją wyobraźnię, sprawność manualną, koordynację wzrokową i kreatywność. Ale nie tylko… Zabawa klockami może przyczynić się do rozwijania kompetencji matematycznych dzieci m.in. podczas przeliczania, rozpoznawania kształtów i kolorów, klasyfikowania czy relacji przestrzennych.

A jak przygotować takie zabawy? Dowiecie się tego oglądając kolejny odcinek z serii PRZEDSZKOLNE INSPIRACJE NA WAKACJE, który jest dostępny na stronie LiveKid VOD >>>TUTAJ<<< 🙂

ZABAWY Z KLOCKAMI

ZABAWA 1: moje konstrukcje  rozwijanie kreatywności i inwencji twórczej dzieci

WARIANT 1: Podczas tej zabawy dzieci samodzielnie tworzą różne konstrukcje z klocków. Zabawę możemy urozmaicić wprowadzając KARTĘ PRACY na której dzieci musza narysować zbudowaną konstrukcję.

WARIANT 2: Dobieramy dzieci w pary lub grupy, zadaniem dzieci jest po kolei dokładanie klocków, tworząc wspólną konstrukcję.

ZABAWA 2: kolorowe pociągi zauważenie rytmu, kontynuowanie go za pomocą klocków, porównywanie wielkości (stosowanie określeń: dłuższy, krótszy, takiej samej długości)

Zadaniem dzieci jest dokończenie ułożonego przez nauczyciela rytmu np. klocek czerwony – żółty – czerwony – żółty… W ten sposób powstanie pociąg z kolorowymi wagonikami. Do zabawy możemy wykorzystać zabawkę przypominającą lokomotywę lub zbudować ją sami. Dodatkowo dzieci mogą porównywać długości pociągów.

ZABAWA 3: zbiory klocków rozwijanie umiejętności klasyfikowania pod względem jednej lub kilku cech, porównywanie liczebności powstałych zbiorów, doskonalenie umiejętności liczenia, przeliczania,

Zadaniem dzieci jest umieszczenie klocków w odpowiednich zbiorach np. zbiór klocków czerwonych, zielonych, niebieskich itd., lub podział na klocki LEGO, klocki drewniane itd. Następnie dzieci mogą porównywać liczebność zbiorów (mniej, więcej, tyle samo), przeliczać klocki itd.

ZABAWA 4: wieża z klocków rozwijanie spostrzegania wzrokowego, doskonalenie umiejętności porównywania (stosowanie określeń: wyższy, niższy, takiej samej wielkości)

Zadaniem dzieci jest samodzielne ułożenie wieży z kloców lub ułożenie wieży według podanego wzoru (mogą również kolorować klocki według wzoru – KARTA PRACY). Dodatkowo dzieci mogą porównywać wysokości ułożonych wież stosując określenia: wyższa, niższa, taka sama.

ZABAWA 5: ludziki lego i ich emocje nazywanie emocji, wyrażanie emocji,

Zadaniem dzieci jest nazywanie emocji jakie przedstawiają „główki” ludzików lego (emblematy). Następnie za pomocą mimiki przedstawiają daną emocję. Zabawę można dowolnie modyfikować. Dzieci samodzielnie na przygotowanej KARCIE PRACY mogą narysować daną emocję.

ZABAWA 6: kółko i krzyżyk

Do zabawy potrzebujemy klocków LLEGO. Na dużej planszy układamy z klocków pole do gry. Następnie przygotowujemy dwa zestawy klocków (np. 6 klocków niebieskich i 6 klocków czerwonych).

KARTA DO DZIENNICZKA WAKACYJNYCH WYZWAŃ

Do zestawu materiałów została opracowana karta, którą można dołączyć do DZIENNICZKA WAKACYJNYCH WYZWAŃ.

PLIKI DO POBRANIA:

A już wkrótce kolejne wakacyjne inspiracje 🙂 Zachęcam również do dołączenia do grupy Nauczycielki przedszkola z Akademii LiveKid oraz do polubienia LiveKid na ich FB, a jeżeli chcecie poznać ofertę systemów dla żłobków i przedszkoli od LiveKid to zachęcam do odwiedzenia ich strony >>>TUTAJ<<< 🙂

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...