Scenariusz zajęć

 dla dzieci 4- letnich

 

Temat: KOCIE FIGLE – zabawy usprawniające aparat artykulacyjny. 

 

Cele ogólne:

– usprawnianie narządów mowy;

– doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej;

– kojarzenie obrazka z odgłosami wydawanymi przez zwierzęta.

Cele operacyjne:     

– potrafi rysować po śladzie

– potrafi, naśladować odgłosy zwierząt i przedmiotów;

Formy:

  • grupowa, indywidualna

Metody:

  • słowna – rozmowa, opowiadanie, zagadki
  • czynna: zadań stawianych dziecku, ćwiczeń
  • oglądowa: praca z ilustracją, obrazkami logopedycznymi, przykład nauczyciela

Pomoce dydaktyczne: ilustracja kota,  obrazki logopedyczne, kuleczki waty, dla każdego dziecka ilustracja kota, słomki, treść wierszyka „Kot” E. Skorek,  papier w kolorze brązowym lub szarym (łatki), talerzyki , ryż preparowany

 

Przebieg:

1.„Kto jest na obrazku?”- wstęp do zajęć. Nauczyciel pokazuje na tablicy ilustrację zasłoniętą 6 obrazkami, przedstawiającymi zwierzątka

z wiejskiej zagrody (pies, kaczka, koń, krowa, kura, świnka). Dzieci

słuchają nagrań odgłosów zwierząt, naśladują te odgłosy i wskazują który obrazek jest rozwiązaniem zagadki). Następnie odkrywają wyznaczony obrazek.

Zasłonięty obrazek przedstawia kotka.                                

2.„Chory kotek”- wysłuchanie bajki. Nauczyciel prosi aby dzieci pomogły mu naśladować co robił kotek:

Kotek  (miau, miau) był chory i bardzo źle się czuł. Miał dreszcze („brrr…”) więc pił gorącą herbatkę (dmuchanie na dłonie), często ziewał (ziewamy) i wyciągał się (rozkładamy ręce). Gorączka raz wzrastała (język uniesiony na górną wargę), raz opadała (język na brodzie). Do kotka (miau, miau) przyjechał samochodem pan doktor (mówimy „brum brum”) i podał słodziutki syropek, kotek się oblizał (język wędruje dookoła warg przy otwartej buzi). Po kilku dniach kotek (miau , miau) poczuł się lepiej i z tej radości przesyłał wszystkim całuski (cmokamy).

3.„Koci grzbiet” – zabawa ruchowa.

Kotki biegają po dywanie na klaśnięcie zatrzymują się i robią koci grzbiet lub miauczą.

4.„Figle kotka” – ćwiczenia oddechowe w parach.

Dmuchanie na wacik, tak aby znalazł się po drugiej stronie stołu.

5.„Kot”- rysowany wierszyk wg E. Skorek.

Dzieci wypowiadają tekst wierszyka za nauczycielem z jednoczesnym rysowaniem po śladzie obrazka kota:

Miał pyszczek, usta małe,

tu dwa oczka, a tu wąsy daję.

Wyprężony grzbiet, nogi,

teraz ogon długi.

Oto kot co myszki lubi.

6.„Gdzie są moje łatki?”– zabawa oddechowa.

Dzieci z brązowego lub szarego papieru wydzierają małe skrawki-łatki kota. Przenoszą je za pomocą słomki (wciągając powietrze) na wybrane miejsce na obrazku (karta pracy) i przyklejają klejem. Kotek dziękuje mówiąc „miau”.

7.„Sprytny koci języczek” – zbieranie językiem ryżu preparowanego z talerzyka  i zjadanie go. Oblizywanie językiem ust (ruch okrężny).

Podziękowanie dzieciom za wspólne zabawy.

 

AUTOR:  Bogusława Arseniuk

Przedszkole Samorządowe nr 15 w Białej Podlaskiej

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?