SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH

Temat: Pomagamy Dinusiowi.

 Cele ogólne:

  • rozwijanie kompetencji matematycznych

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • uważnie słucha i wykonuje polecenia nauczycielki;
  • liczy obiekty;
  • rozróżnia stronę lewą i prawą;
  • rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt);
  • określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów;
  • rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 10;
  • posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej;
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy;
  • śpiewa piosenkę i porusza się w rytm muzyki;
  • odczytuje wyrazy;
  • dzieli wyrazy na głoski;
  • zgodnie współdziała w grupie, wykonując powierzone mu zadania;
  • doprowadza do końca rozpoczęte działanie;
  • dba o bezpieczeństwo swoje i innych.

Metody:

  • słowne – polecenia, objaśnienia
  • czynne – zadania stawiane do wykonania, ćwiczenia utrwalające nabyte umiejętności
  • zabawowa
  • aktywizująca

Formy:

  • zbiorowa
  • indywidualna
  • grupowa

Środki dydaktyczne:

Płyta z piosenką, koperty z zadaniami, figurki dinozaurów, woreczki na liczmany, liczmany /dinozaury, papierowe foremki do babeczek, guziki/, koperty z cyframi, kostki do gry, gra planszowa.

Przebieg zajęć:             

  1. Zabawa na powitanie.

Dzieci w parach witają się lewymi łokciami, prawymi kolankami i machają do siebie prawymi rączkami. Wspólne nazwanie nazwy aktualnej pory roku, miesiąca i dnia.

 

  1. Zasady gry planszowej.

Nauczyciel wyjaśnia dzieciom zasady gry planszowej. /gra powinna zostać wcześniej stworzona przez dzieci pod nadzorem nauczyciela; liczbę pól w grze ustala nauczyciel, gracz powinien w drodze do mety pokonywać różne przeszkody, przeżywać przygody, przy tym iść do przodu o kilka pól, cofać się o kilka pól, przeskakiwać, wracać na start, czekać kolejkę lub więcej, itp.; dzieci tworzą przygody i kolorują grę/

Nauczyciel dzieli dzieci na grupy.

Każda grupa wybiera kopertę z zadaniem. Dopiero po wspólnym wykonaniu zadania z koperty uczestnicy rzucają kostkami i poruszają się wspólnym pionkiem /figurka małego dinozaura/ do przodu na planszy. Warunkiem ukończenia gry jest wykonanie wszystkich zadań i dotarcie do mety.

  1. Wykonywanie wybranych zadań matematycznych /przykładowych/ z kopert polegających na.
  • określaniu liczby głosek w wyrazach;
  • określaniu, który z kolei jest dinozaur /od lewej i prawej strony/;
  • tańczeniu i śpiewaniu piosenki;
  • rozwiązywaniu zadań z treścią /dodawanie, odejmowanie/;
  • określaniu, gdzie jest więcej, mniej, tyle samo dinozaurów.
  1. Podziękowanie za wspólną zabawę i zakończenie zajęć.

 

AUTOR: Aneta Kubalewska

Przedszkole nr 5 w Skierniewicach

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?