Scenariusz zajęcia dydaktycznego

Temat: Teatrzyk kamishibai pt: „Calineczka”

Cele operacyjne:

– Potrafi śpiewać z pamięci

-Poznaje rymowankę i ćwiczy koordynację ruchową

-Poznaje zasady działania teatrzyku

-Poznaje i zapamiętuje nowych bohaterów

-Wykonuje ćwiczenia oddechowe zgodnie z prawidłowym torem oddechowym

– Poznaje nową bajkę i potrafi odpowiedzieć na pytania zadane przez nauczyciela

-Potrafi powiedzieć co podobało mu/jej się podczas zajęć

Formy pracy:

– zbiorowa

– indywidualna

Metody pracy:

– czynna (metoda samodzielnych doświadczeń)

– słowna (rozmowa)

– oglądowa (pokaz)

Organizacja zajęcia: dzieci siedzą w kole na dywanie, siedzą przy stolikach

Narzędzia: teatrzyk kamishibai, bajka „Calineczka”, papierowe motylki, rymowanka

 

Przebieg zajęcia:

Tok zajęcia/ moment edukacyjny Czynności dzieci Czynności nauczyciela Środki dydaktyczne/ potrzebne narzędzia Osiągnięte umiejętności dzieci (cele operacyjne)
Powitanie piosenką Śpiewają znaną  piosenkę. „Wszyscy są witam Was” Śpiew piosenki  

Załącznik 1

-Potrafi śpiewać z pamięci

 

Rymowanka „Rączki dwie, nóżki dwie” Powtarzają słowa rymowanki i wykonują określony ruch Recytuje rymowankę i pokazuje ruch do słów Załącznik nr 2 -Poznaje rymowankę

– Ćwiczy koordynację ruchową

Wyjaśnienie na czym polega drewniany teatrzyk Oglądają teatrzyk Opowiada o tym co przyniósł na zajęcia Drewniany teatrzyk -Poznaje zasady działania teatrzyku
Przedstawienie głównych bohaterów Słuchają uważnie Opowiada o bohaterach Obrazki z postaciami -Poznaje i zapamiętuje nowych bohaterów
Ćwiczenia oddechowe Wykonują ćwiczenia oddechowe Rozdaje motylki, wprowadza do krainy „Calineczki” Papierowe motylki -Wykonuje ćwiczenia oddechowe zgodnie z prawidłowym torem oddechowym
Czytanie fragmentu bajki Słuchają uważnie Czyta bajkę i zadaje pytania dzieciom

 

Drewniany teatrzyk

 

Załącznik 3

– Poznaje nową bajkę i potrafi odpowiedzieć na pytania zadane przez nauczyciela
Podsumowanie Mówią co im się podobało w bajce Podsumowuje zajęcia -Potrafi powiedzieć co podobało mu/jej się podczas zajęć

 

Załącznik 1

„Wszyscy są, witam Was

zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś Ty, raz dwa, trzy.”

 

Załacznik 2 „Rączki dwie, nóżki dwie”

„Mam dwie rączki, nóżki dwie,

Robię nimi to co chcę,

Mogę klaskać, mogę tupać,

Mogę nimi rytm wystukać.

 

Krok do przodu i dwa w bok.

Hop! Przed siebie długi skok.

Zamykam oczy i kucam,

Udaję że piłkę rzucam.”

 

Załacznik 2 Fragment bajki „Calineczka” Hans Christian Andersen

  1. Dawno temu, żyła kobieta, była bardzo smutna, ponieważ nie mogła mieć dziecka. Poszła do czarownicy i dostała od niej malutkie ziarenko, które miała zasadzić.
  2. Kobieta zasadziła ziarenko w doniczce, po chwili wykiełkowała z niego roślinka, z której wyrosły śliczne zielone listki, a na jej środku pojawił się duży purpurowy podobny do tulipana kwiat. Był on tak piękny, że kobieta z zachwytu i wzruszenia zaczęła całować jego płatki.

Wtedy kielich rozchylił się i kobieta zobaczyła maleńką dziewczynkę.

  1. Nazwano ją Calineczką. Była tak malutka jak pszczółka. Jej łóżkiem była łupinka orzecha, a kołdrą płatek róży.
  2. Pewnej nocy do domu wpadła ropucha i zobaczyła Calineczkę.

„Ale bym miała ładną synową” i porwała małą Calineczkę. Ropucha zaniosła ją nad wielka kałużę.

„Koak, koak, breke, keks” – to było wszystko co potrafił powiedzieć syn ropuchy,  który miał zostać mężem Calineczki.

Calineczka zaczęła płakać.

 

Pytania:

  • Wymień bohaterów.
  • Co było łóżkiem Calineczki?
  • Co było kołderką?
  • Dokąd ropucha zaniosła Calineczkę?
  • Dlaczego Calineczka płakała?

 

AUTOR: Angelika Ostrowska-Stroiwąs, Marta Deierling

Przedszkole Kolorowy Świat w Szczodrzykowie

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?