MOJE ULUBIONE OWOCE scenariusz zajęć

Scenariusz zajęć w przedszkolu

 

Grupa wiekowa:             4- latki

Obszar edukacyjny:       „Owoce”

Temat:                               „Moje ulubione owoce”

Cele ogólne:

  1. Poszerzenie wiadomości na temat owoców i zdrowego odżywiania
  2. Rozwijanie sprawności ruchowej
  3. Doskonalenie sprawności umysłowych: spostrzegania, zapamiętywania, klasyfikowania, porównywania

Cele szczegółowe:

– dziecko potrafi rozpoznać i nazwać owoce

– dziecko rytmizuje tekst wiersza z wykorzystaniem instrumentów

– dziecko prawidłowo reaguje na zmiany rytmu

– dziecko umie układać zbiory ze względu na określoną cechę, przeliczać do trzech, wie , gdzie jest więcej, a gdzie mniej

– dziecko prawidłowo trzyma narzędzie malarskie i starannie wykonuje pracę plastyczną

– dziecko chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych

Metody pracy:

słowna

– czynna

– aktywizująca

Formy pracy:

– praca indywidualna

– praca prowadzona z całą grupą

Środki dydaktyczne:

Tekst popularnej rymowanki „Wpadła gruszka do fartuszka”, dwie grzechotki,  „magiczne pudełko”, owoce,  płyta CD, kartoniki z owocami przecięte na pół, szarfy  kartony z konturami owoców, farby, pędzle, multimedialne gry edukacyjne ( memory, jaki to owoc) i tablica multimedialna.

Przebieg zajęć

  1. Rytmizowanie rymowanki „Wpadła gruszka gruszka do fartuszka”, wygrywanie rytmu na i instrumencie: wszystkie dzieci rytmizują , dwoje dzieci wygrywa rytm na grzechotkach. Najpierw rytm ćwierć nutowy, potem mieszany ćwierć nutowy i ósemkowy.
  2. „Magiczne pudełko”- dzieci wkładają rączkę do pudełka i za pomocą dotyku rozpoznają owoce.
  3. Dzieci wskazują wybrany owoc na dywanie i dzielą jego nazwę na sylaby.
  4. Dzieci tworzą zbiory owoców na podstawie koloru i przeliczają ilość owoców w zbiorze.
  5. „Owocowy taniec” – improwizacja ruchowa. Dzieci maszerują po kole trzymając owoc. Gdy n-l wypowie nazwę owocu, dzieci z tym owocem wchodzą do środka koła. Nauczyciel włącza muzykę. Dzieci improwizują ruchem do słyszanej melodii.
  6. „Sałatka owocowa”- zabawa organizacyjna. Dzieci są oznaczone szarfami: czerwone- jabłka, zielone-gruszki, niebieskie- śliwki. Dzieci podskakują na dywanie w rytmie wygrywanym przez n-la na tamburynie. Na hasło: „Robie sałatkę z …” dzieci, które SA tym owocem biegną do n-la.
  7. „Szukamy połówki” – zabawa ruchowa. W koszyczku są obrazki przedstawiające owoce. N-l pokazuje je po kolei dzieciom, a następnie przecina na pół. Następnie dzieci losują kolejno połówkę obrazka. Przy melodii piosenki dzieci poruszają się po sali. Gdy muzyka cichnie, dzieci chodzą po Sali i szukają drugiej połówki obrazka. Dzieci, które złożą obrazek w całość, kładą sobie ręce na ramiona.
  8. Zabawy w kąciku plastycznym- wypełnianie konturów owoców farbami. Próby łączenia dwóch kolorów. Zwrócenie uwagi na prawidłowy chwyt pędzla (chwyt pęsetkowy).
  9. Gry przy wykorzystaniu tablicy multimedialnej:
  10. „Memory”- gra pamięciowa utrwalająca nazwy owoców
  11. „Jaki to owoc?” – odgadywanie owocu, znajdującego się na zakrytym obrazku, którego fragmenty są stopniowo odsłaniane.

AUTOR: Agnieszka Bukowska

Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Gostkowie

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...