Scenariusz zajęć w przedszkolu

 

Grupa wiekowa:             4- latki

Obszar edukacyjny:       „Owoce”

Temat:                               „Moje ulubione owoce”

Cele ogólne:

  1. Poszerzenie wiadomości na temat owoców i zdrowego odżywiania
  2. Rozwijanie sprawności ruchowej
  3. Doskonalenie sprawności umysłowych: spostrzegania, zapamiętywania, klasyfikowania, porównywania

Cele szczegółowe:

– dziecko potrafi rozpoznać i nazwać owoce

– dziecko rytmizuje tekst wiersza z wykorzystaniem instrumentów

– dziecko prawidłowo reaguje na zmiany rytmu

– dziecko umie układać zbiory ze względu na określoną cechę, przeliczać do trzech, wie , gdzie jest więcej, a gdzie mniej

– dziecko prawidłowo trzyma narzędzie malarskie i starannie wykonuje pracę plastyczną

– dziecko chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych

Metody pracy:

słowna

– czynna

– aktywizująca

Formy pracy:

– praca indywidualna

– praca prowadzona z całą grupą

Środki dydaktyczne:

Tekst popularnej rymowanki „Wpadła gruszka do fartuszka”, dwie grzechotki,  „magiczne pudełko”, owoce,  płyta CD, kartoniki z owocami przecięte na pół, szarfy  kartony z konturami owoców, farby, pędzle, multimedialne gry edukacyjne ( memory, jaki to owoc) i tablica multimedialna.

Przebieg zajęć

  1. Rytmizowanie rymowanki „Wpadła gruszka gruszka do fartuszka”, wygrywanie rytmu na i instrumencie: wszystkie dzieci rytmizują , dwoje dzieci wygrywa rytm na grzechotkach. Najpierw rytm ćwierć nutowy, potem mieszany ćwierć nutowy i ósemkowy.
  2. „Magiczne pudełko”- dzieci wkładają rączkę do pudełka i za pomocą dotyku rozpoznają owoce.
  3. Dzieci wskazują wybrany owoc na dywanie i dzielą jego nazwę na sylaby.
  4. Dzieci tworzą zbiory owoców na podstawie koloru i przeliczają ilość owoców w zbiorze.
  5. „Owocowy taniec” – improwizacja ruchowa. Dzieci maszerują po kole trzymając owoc. Gdy n-l wypowie nazwę owocu, dzieci z tym owocem wchodzą do środka koła. Nauczyciel włącza muzykę. Dzieci improwizują ruchem do słyszanej melodii.
  6. „Sałatka owocowa”- zabawa organizacyjna. Dzieci są oznaczone szarfami: czerwone- jabłka, zielone-gruszki, niebieskie- śliwki. Dzieci podskakują na dywanie w rytmie wygrywanym przez n-la na tamburynie. Na hasło: „Robie sałatkę z …” dzieci, które SA tym owocem biegną do n-la.
  7. „Szukamy połówki” – zabawa ruchowa. W koszyczku są obrazki przedstawiające owoce. N-l pokazuje je po kolei dzieciom, a następnie przecina na pół. Następnie dzieci losują kolejno połówkę obrazka. Przy melodii piosenki dzieci poruszają się po sali. Gdy muzyka cichnie, dzieci chodzą po Sali i szukają drugiej połówki obrazka. Dzieci, które złożą obrazek w całość, kładą sobie ręce na ramiona.
  8. Zabawy w kąciku plastycznym- wypełnianie konturów owoców farbami. Próby łączenia dwóch kolorów. Zwrócenie uwagi na prawidłowy chwyt pędzla (chwyt pęsetkowy).
  9. Gry przy wykorzystaniu tablicy multimedialnej:
  10. „Memory”- gra pamięciowa utrwalająca nazwy owoców
  11. „Jaki to owoc?” – odgadywanie owocu, znajdującego się na zakrytym obrazku, którego fragmenty są stopniowo odsłaniane.

AUTOR: Agnieszka Bukowska

Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Gostkowie

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?