Czy ktoś wierzy, czy nie wierzy jestem sobie mały jeżyk…

DZIEŃ JEŻA

Cel ogólny:

-organizowanie w przedszkolu obchodów świąt nietypowych;

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, uwrażliwianie na krzywdę zwierząt
i możliwość niesienia im pomocy;

 

Cele szczegółowe:

-dziecko słucha utwory literackie, potrafi wypowiedzieć się na ich temat;

-poznaje ciekawostki na temat zwierząt;

-uczestniczy w zabawach muzyczno – ruchowych;

-odzwierciedla w pracy plastycznej jeża;

-śpiewa piosenkę;

 

1.Rozwiązanie zagadki o jeżu.

Idę sobie leśną drogą,
czasem gniewnie tupnę nogą.
Kolce mam i wzdłuż i wszerz!
Kto ja jestem? To ja …

  1. Poinformowanie dzieci, kto dziś obchodzi swoje święto.
  2. Słuchanie wierszy B. Formy „Jeż”, H. Zdzitowieckiej „Jeż”.
  3. Forma „Jeż”Czy ktoś wierzy, czy nie wierzy,
    jestem sobie mały jeżyk.
    Bardzo ostre igły moje ,
    więc nikogo się nie boję.

    Często w cieniu sobie siedzę,
    jem szkodniki, spulchniam glebę.
    Jeżyk bardzo dobrze słyszy,
    w nocy umie łowić myszy.

    Gdy nadciąga groźna zima,
    smacznie w norce spać zaczynam.
    Pod pierzyną z suchych liści
    pewnie mi się lato przyśni.

 

  1. Zdzitowiecka „Jeż”

Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za groźny zwierz?
To jest jeż, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
To pod listkiem, to pod trawą,
Gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż – tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze, Łapie myszy, węże, chrabąszcze…
Gdy zimowe przyjdą dni,
Zagrzebany w liściach śpi.

Rozmowa na temat wysłuchanych  utworów.

Podanie dzieciom ciekawostek na temat jeży.

Oglądanie  książek, ilustracji prezentujących jeże.

4.Zabawa ruchowo – naśladowcza  „Na dywanie siedzi jeż”.
Naśladowanie czynności zaproponowanych przez rówieśników.
Na dywanie siedzi jeż,
co on robi, to my też.
Co robisz jeżyku?
My lubimy bardzo jeże,
Zobaczymy kogo jeż wybierze
Czy dziewczynkę czy chłopaka
Czy grzecznego przedszkolaka.

  1. „Jeżyk” – wspólna zabawa przy piosence.

Zobaczyła raz Dorotka
w ogrodzie jeżyka.
Poprosiła chłopców z grupy:
– Wsadźcie do koszyka!

Ref:.
Oj, oj, oj, oj, oj, oj!
Kolce jeża ostre są.
Oj, oj, oj, oj, oj, oj!
Kolce jeża ostre są.

Takie igły, proszą dzieci,
to jest skarb niemały,
jeż w przedszkolu byłby dla nas
krawcem doskonałym.

6.”Jeżyk i chusta animacyjna” – poruszanie jeżykiem ułożonym na chuście animacyjnej zgodnie ze słyszaną muzyką , na przerwę w muzyce dzieci powoli układają chustę animacyjną na podłodze.

7.Zabawa  „Jeżyk” (z gazetami).
Tupie jeżyk tup, tup, tup (trzy uderzenia ręką w gazetę)
Je jabłuszko chrup, chrup, chrup (szeleszczenie, zgniatanie )
Drzwiami cicho trzasnął (uderzają zwiniętą kartką o podłogę)
Po obiadku zasnął (prostują kartkę, kładą ją na podłogę i przykładają do niej buzie udając, że śpią) .

  1. „Jeżyk” – swobodna aktywność plastyczna – wypełnianie malowanki, wyklejanie jeża kawałkami gazety, dorysowywanie mazakiem kolców, malowanie farbami.

9.Posumowanie zajęć, wręczenie pamiątkowych dyplomów, i medali „Przyjaciel Jeża”.

AUTOR: Agata Szczepaniak – Masłowska

Przedszkole przy Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Dłutowie

 

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?