AUTOPREZENTACJA „MAŁY DZIENNIKARZ” scenariusz zajęć

SCENARIUSZ ZAJĘĆ HOSPITOWANYCH PRZEZ DYREKTORA PRZEDSZKOLA W GRUPIE DZIECI 5-LETNICH

Z KOŁA DZIENNIKARSKIEGO „KLUB MAŁEGO DZIENNIKARZA”.

Temat zajęć : Autoprezentacja „Mały dziennikarz”.

Cel ogólny: wspomaganie rozwoju poprzez realizację innowacji pedagogicznej.

Cel:

Poznawczy:

– zapoznanie dzieci ze słownym sposobem autoprezentacji.

 

Kształcący:

– kształtowanie świadomości swego wizerunku,

– kształtowanie kompetencji interpersonalnych oraz inteligencji emocjonalnej,

– rozwijanie zdolności twórczego myślenia,

– wyzwalanie u dzieci ekspresji językowej.

 

Wychowawczy:

– wdrażanie dziecka do zachowań i reguł przyjętych w grupie podczas rozmowy – zgłaszanie się
i cierpliwe czekanie na udzielenie głosu.

 

Metody innowacyjne:

– zabawa interpersonalna,

– autoprezentacja,

– technika informacji zwrotnej,

– pedagogika zabawy.

 

Formy organizacyjne pracy:

– zbiorowa,

– indywidualna.

 

Środki dydaktyczne:

dywanik, mikrofon, dyktafon, karteczki do wykonania „wizytówki serdecznej”, identyfikatory, podkładki, kredki, mazaki, buźki uśmiechnięta, smutna- dla każdego dziecka, 2 chmurki: naklejone buźki uśmiechnięta, smutna , kleje, dwa koszyczki.

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie „Wszyscy są” wg pedagogiki zabawy

Wszyscy są, witam was

Zaczynamy już czas
Jestem ja, jesteś ty

Raz, dwa, trzy.

  1. Zabawa na zeprezentowanie siebie i poznanie innych „Niedokończone zdania”.
    Dokończ zdanie:

– nazywam się…

– w przedszkolu lubię się bawić w …
3.Autoprezentacja z użyciem mikrofonu oraz nagrywanie dyktafonem. Nauczycielka na własnym przykładzie dokonuje autoprezentacji. Następnie zaprasza dzieci do zaprezentowania siebie.

Dziecko wchodzi na dywanik i przedstawia się:

– imię i nazwisko
– jestem redaktorem gazetki przedszkolnej „Świat przedszkolaka” w przedszkolu „Słonecznym” w Wasilkowie.

  1. Odsłuchanie autoprezentacji.
  2. Przypomnienie zasad dobrego dziennikarza.
  3. Zabawa interpersonalna „Imię i gest”

Dzieci siedzą na krzesłach w kole. Każdy z nich kolejno mówi swoje imię i pokazuje wybrany przez siebie gest (np. klaśnięcie w dłonie, obrót, podskok itp.) Wszyscy pozostali powtarzają po każdej osobie imię i gest.

  1. Wykonanie wizytówki do identyfikatora „Wizytówka –serdeczna”.

Pokaz wykonania wizytówki serdecznej przez nauczyciela.
Dzieci za pomocą kredek, mazaków ozdabiają swoje wizytówki według własnego pomysłu.

  1. Podsumowanie zajęć- informacja zwrotna „Minki- buzie”

Na koniec zajęć nauczycielka prosi dzieci, aby oceniły, w jakim nastroju kończą dzisiejsze zajęcia, tłumacząc przebieg zabawy: w jednym koszyku znajdują się buźki uśmiechnięte,
a w drugim buźki smutne. Zadaniem dzieci jest wybranie buźki uśmiechniętej bądź smutnej
i przyklejenie do chmurki zgodnie ze swoją oceną nastroju.

 

AUTOR: Monika Szkiłądź

PRZEDSZKOLE „SŁONECZNE” W WASILKOWIE

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...