SCENARIUSZ ZAJĘĆ HOSPITOWANYCH PRZEZ DYREKTORA PRZEDSZKOLA W GRUPIE DZIECI 5-LETNICH

Z KOŁA DZIENNIKARSKIEGO „KLUB MAŁEGO DZIENNIKARZA”.

Temat zajęć : Autoprezentacja „Mały dziennikarz”.

Cel ogólny: wspomaganie rozwoju poprzez realizację innowacji pedagogicznej.

Cel:

Poznawczy:

– zapoznanie dzieci ze słownym sposobem autoprezentacji.

 

Kształcący:

– kształtowanie świadomości swego wizerunku,

– kształtowanie kompetencji interpersonalnych oraz inteligencji emocjonalnej,

– rozwijanie zdolności twórczego myślenia,

– wyzwalanie u dzieci ekspresji językowej.

 

Wychowawczy:

– wdrażanie dziecka do zachowań i reguł przyjętych w grupie podczas rozmowy – zgłaszanie się
i cierpliwe czekanie na udzielenie głosu.

 

Metody innowacyjne:

– zabawa interpersonalna,

– autoprezentacja,

– technika informacji zwrotnej,

– pedagogika zabawy.

 

Formy organizacyjne pracy:

– zbiorowa,

– indywidualna.

 

Środki dydaktyczne:

dywanik, mikrofon, dyktafon, karteczki do wykonania „wizytówki serdecznej”, identyfikatory, podkładki, kredki, mazaki, buźki uśmiechnięta, smutna- dla każdego dziecka, 2 chmurki: naklejone buźki uśmiechnięta, smutna , kleje, dwa koszyczki.

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie „Wszyscy są” wg pedagogiki zabawy

Wszyscy są, witam was

Zaczynamy już czas
Jestem ja, jesteś ty

Raz, dwa, trzy.

  1. Zabawa na zeprezentowanie siebie i poznanie innych „Niedokończone zdania”.
    Dokończ zdanie:

– nazywam się…

– w przedszkolu lubię się bawić w …
3.Autoprezentacja z użyciem mikrofonu oraz nagrywanie dyktafonem. Nauczycielka na własnym przykładzie dokonuje autoprezentacji. Następnie zaprasza dzieci do zaprezentowania siebie.

Dziecko wchodzi na dywanik i przedstawia się:

– imię i nazwisko
– jestem redaktorem gazetki przedszkolnej „Świat przedszkolaka” w przedszkolu „Słonecznym” w Wasilkowie.

  1. Odsłuchanie autoprezentacji.
  2. Przypomnienie zasad dobrego dziennikarza.
  3. Zabawa interpersonalna „Imię i gest”

Dzieci siedzą na krzesłach w kole. Każdy z nich kolejno mówi swoje imię i pokazuje wybrany przez siebie gest (np. klaśnięcie w dłonie, obrót, podskok itp.) Wszyscy pozostali powtarzają po każdej osobie imię i gest.

  1. Wykonanie wizytówki do identyfikatora „Wizytówka –serdeczna”.

Pokaz wykonania wizytówki serdecznej przez nauczyciela.
Dzieci za pomocą kredek, mazaków ozdabiają swoje wizytówki według własnego pomysłu.

  1. Podsumowanie zajęć- informacja zwrotna „Minki- buzie”

Na koniec zajęć nauczycielka prosi dzieci, aby oceniły, w jakim nastroju kończą dzisiejsze zajęcia, tłumacząc przebieg zabawy: w jednym koszyku znajdują się buźki uśmiechnięte,
a w drugim buźki smutne. Zadaniem dzieci jest wybranie buźki uśmiechniętej bądź smutnej
i przyklejenie do chmurki zgodnie ze swoją oceną nastroju.

 

AUTOR: Monika Szkiłądź

PRZEDSZKOLE “SŁONECZNE” W WASILKOWIE

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?