MALI ODKRYWCY scenariusz zajęć

SCENARIUSZ  ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW W GRUPIE DZIECI 3-4 LETNICH

Temat kompleksowy :Gdy patrzę w niebo.

Temat dnia: Mali odkrywcy.

  • „Mali odkrywcy”- zabawa sensoryczna, przygotowanie cieczy nieniutonowskiej z pomocą rodziców, badanie zjawiska, dotykanie, manipulowanie przedmiotami, przeliczanie, określanie kształtu, koloru- rozwijanie wyobraźni.

DATA: 07.02.2019

GRUPA: 3,4 – latki.

 

CEL GŁÓWNY:

– dziecko eksperymentuje, wzbogaca swoje doświadczenia, określa dany kolor, odpowiada na pytania, wzbogaca swoją widzę P.P.IV.12,5 (Poznawczy obszar rozwoju dziecka)

– wykonuje własne eksperymenty graficzne, tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie P.P.IV.8 (Poznawczy obszar rozwoju dziecka)

– dziecko eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki P.P.IV.7 (Poznawczy obszar rozwoju dziecka)

– wykonuje własne eksperymenty językowe, nadaje znaczenie czynnościom, nazywa je, tworzy żarty językowe i sytuacyjne, uważnie słucha i nadaje znaczenie swym doświadczeniom P.P.IV.6 (Poznawczy obszar rozwoju dziecka)

 

CELE SZCZEGÓŁOWE, dziecko potrafi:

– skupić uwagę w miarę swoich możliwości

– uważnie słuchać poleceń nauczycielki

-wypowiadać się na dany temat

– wykonywać proste zadania podczas zabawy

– współpracować w grupie i z rodzicem

-nabywać nowe doświadczenia, wzbogacać wiedzę

-utrwalać już nabyte umiejętności oraz poszerzać wiedzę

-wykonać prace plastyczną

-określić kształt, kolor przedmiotu

 

POMOCE: folia do ochrony dywanu, mąka ziemniaczana, woda, miski plastikowe, fartuszki, kulki hydrożelowe, podstawki, mleko, barwniki, patyczki z płynem, płyta CD z piosenką

Metody:

  • SŁOWNA- pogadanka, omówienie doświadczeń
  • PRAKTYCZNA- wykonanie pracy plastycznej na mleku, eksperymentu
  • OGLADOWA- pokaz wykonania zabawy ruchowej oraz wykonania pracy plastycznej, eksperymentu

Formy aktywności: działania intelektualne, działania twórcze, ruchowe, muzyczne,

Formy pracy: z całą grupą ,z rodzicem,  indywidualne.

1.Przywitanie rodziców, dzieci.

Przywitanie:  Iskierka powitania- dzieci nauczycielka stoją w kręgu trzymają się za ręce, powitanie inicjuje n-ka , rozpoczyna:

Iskierkę powitania puszczam w krąg, niech wróci do moich rąk.
Następnie lekko ściska dłoń dziecka stojącego obok, iskierka wędruje po cały kole.

  1.  „Mali Badacze “- rozmowa z dziećmi na temat zajęć. Wyjaśnienie dzieciom, iż zostaną odkrywcami nowych, ciekawych doświadczeń. Zwrócenie uwagi na to, że zajęcia będą odbywały się w sali, z wykorzystaniem różnorodnych substancji i przyborów – omówienie zasad bezpiecznego zachowania w trakcie prowadzonych doświadczeń.

3.Przygotowanie cieczy nieniutonowskiej, manipulowanie przedmiotami.

Nauczycielka zaprasza na dywan dzieci i rodziców, otrzymują miski, mąkę ziemniaczaną, następnie wodę, mieszają składniki do wykonania cieczy. Dzieci wraz z rodzicami wykonują różne ruchy w misce, aby poznać konsystencje oraz właściwości cieczy. Następnie n-ka rozdaje kulki hydrożelowe w różnych kolorach, dzieci wkładają je do środka, segregują wg kolorów, przeliczają ilość.

4.Zabawa ruchowa.

„Gimnastyka”- zabawa do piosenki, pokaz za n-ką.

Zadanie dla chętnych.

5.Zabawa z wykorzystaniem mleka i zabarwionej wody.

Eksperyment badawczy przy użyciu mleka, barwionej wody oraz patyczków nasiąkniętych płynem do mycia naczyń. Tworzenie własnego obrazu z pomocą rodzica- wzmocnienie więzi rodzinnych. Obserwacja połączenia mleka z płynem do mycia naczyń- wzbudzenie ciekawości u dzieci.

6.Zakończenie.

Podziękowania dla rodziców i dzieci udziału w zajęciach.

AUTOR: Alicja Przybyła

Przedszkole Publiczne w Szczyrku

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...