SCENARIUSZ  ZAJĘĆ  W PRZEDSZKOLU

 

Grupa:  6-latki

Blok tematyczny: „Drzewa”

Temat: „Co dają nam drzewa?”

Cele ogólne:

– uświadomienie dzieciom roli drzew w ekosystemie i życiu człowieka

– utrwalenie wiedzy o drzewach

– propagowanie idei ochrony drzew

Cele operacyjne – dziecko:

– zna rolę drzew w ekosystemie

– rozpoznaje i nazywa drzewa po kształcie liści

– zna zwierzęta związane z drzewami

-czyta globalnie wyrazy

– zna litery i cyfry

– potrafi współpracować z rówieśnikami w zespole

Metody pracy:

– burza mózgów

– metoda priorytetów

– metoda ofert

-mapa mentalna

– gra dydaktyczna

Formy pracy:

-z całą grupą

– w małych zespołach

– indywidualna

Środki dydaktyczne:  gałązka drzewa, kolorowe kartki, mazaki, napisy do globalnego czytania, obrazki (zwierzęta, przedmioty), gra planszowa, plansza i karty do kodowania, zasuszone liście drzew.

Przebieg zajęcia:

  1. „Iskierka” – zabawa muzyczno – integracyjna (Pedagogika Zabawy)

Dzieci przekazują iskierkę w kole kolejnej  lub wybranej osobie do muzyki.

  1. „Gdyby drzewo umiało mówić, to….” – ćwiczenie kreatywności słownej.

Dzieci przekazują w kole patyk i kończą zdanie (wszystkie odpowiedzi są prawidłowe).

  1. „Co dają nam drzewa?” – burza mózgów

Nauczyciel zapisuje na kolorowych kartkach wypowiedzi dzieci (litery drukowane).

Po wyczerpaniu pomysłów, globalne czytanie zapisanych wyrazów przez dzieci.

  1. Podział dzieci na grupy 4-5 osobowe w sposób losowy (wyliczanka: buk, klon, kasztanowiec, dąb). Dzieci tworzą zespoły wg nazw drzew. Nauczycielka wybiera lidera zespołu.
  2. Praca w zespołach – piramida priorytetów. Propozycje, które powstały w czasie burzy mózgów dzieci hierarchizują od najważniejszych – „wierzchołek piramidy” (np. tlen) do mniej ważnych (przedmioty, meble..) tworząc „piramidę”.

Prezentowanie przez zespoły utworzonych „piramid”.

  1. Praca w zespołach- wybór przez zespoły oferty
  2. „Drewno” – mapa pojęciowa (mentalna)

Pośrodku arkusza napis: DREWNO. Dzieci uzupełniają „mapę” – doklejają obrazki, piszą wyrazy, rysują…(meble, książki, zabawki….)

  1. „Drzewo, dom dla zwierząt”- mapa mentalna w kształcie drzewa. Dzieci doklejają obrazki zwierząt żyjących w różnych częściach drzew, rysują ich sylwety lub piszą ich nazwy.
  2. „Co to za drzewo?” – odkrywanie ukrytego obrazu na planszy (pionowo cyfry 1-10, poziomo litery A – J); kody typu 2-D, 1-F….

Dzieci kolorują pola na planszy wg podanych kodów i odkrywają kształt drzewa.

  1. „Detektyw” – odkrywanie ukrytych na planszy liści (technika „frottage”), nazywanie gatunków drzew, naklejanie napisów – nazw drzew.
  2. „Drzewo” – gra planszowa. Sylweta drzewa z cyframi, kostka do gry i pionki (plastikowe nakrętki w zielonym kolorze imitujące liście drzewa).

 

AUTOR: Barbara Dziedzic

Przedszkole 131 w Poznaniu

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?