NASI DOMOWI ULUBIEŃCY – LUBIMY ZWIERZĘTA scenariusz zajęć

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU

Grupa: 4,5 latków

Blok tematyczny: „ Nasi domowi ulubieńcy”

Temat dnia: „Lubimy zwierzęta”

Cele główne:

– rozwijanie percepcji słuchowej i koncentracji

– rozwijanie percepcji wzrokowej

– kształcenie orientacji w przestrzeni

– doskonalenie umiejętności liczenia

– trenowanie orientacji w przestrzeni

– doskonalenie orientacji w schemacie ciała

– rozwijanie sprawności manualnej

– przestrzeganie zasad ustalonych w grupie

Cele operacyjne- dziecko:

– dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów,

– koncentruje się na zadaniach

– potrafi nazwać domowe zwierzęta

– odnajduje cień wybranego zwierzęcia

– przelicza zwierzęta

– orientuje się w przestrzeni

– orientuje się w schemacie ciała

– rysuje po kropkach, koloruje, wycina, układa i klei

– przestrzega zasad panujących w grupie podczas zajęć

Metody pracy:

– pokazowa

– słowna

– czynna

Formy pracy:

– zbiorowa jednolita

– indywidualna jednolita

– indywidualna zróżnicowana

Środki dydaktyczne:

Ilustracje zwierząt, papierowe cienie zwierząt, karty pracy, nożyczki, pudełko, klej.

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie Przedszkolaki wraz z nauczycielką stoją na obwodzie koła. Nauczycielka wymienia imiona czwórki dzieci mówiąc: Witajcie Emilko, Mario, Adrianie, Zosiu. Przywitajcie mnie jak ja was. Następnie prezentuje 3 różne gesty, a wymienione dzieci prezentują je w tej samej kolejności.
  2. Nauczyciel rozdaje dzieciom ilustracje czterech rodzajów zwierząt wymienia nazwę zwierzęcia, a dzieci które mają daną ilustracje zwierzęcia mają za zadanie umieścić ją według instrukcji nauczyciela: nad głową, pod nogą, obok prawej nogi, obok lewej nogi, za sobą itd.
  3. Nauczyciel głoskuje nazwy zwierząt, których ilustracje rozdał dzieciom. Dzieci które posiadają ilustracje zwierzęcia, które głoskuje nauczyciel, mają za zadanie wykonać wskazane ćwiczenie. Na przykład r-y-b-a, dzieci które mają obrazek zwierzęcia skaczą 6 razy.
  4. Zabawa ruchowa na czworakach Pieski na spacer, kotki do domu.
    Uczniowie podzieleni na dwie grupy, jedna grupa to kotki a druga grupa to pieski. Na hasło „Pieski na spacer, kotki do domu”, pieski poruszają się na czworakach po wyznaczonej części sali a kotki pozostają we wskazanym domu. Na hasło „Kotki na spacer, pieski do domu”, kotki spacerują na czworaka a pieski pozostają w domu. Następnie kotki i pieski biorą udział w wyścigu na czworakach do wyznaczonej mety.
  5. Nauczyciel rozkłada cienie zwierząt, które pasują do ilustracji zwierząt wcześniej dzieciom rozdanych. Zadaniem kolejno wybranych dzieci jest dopasowanie cienia do obrazka zwierzęcia jaki posiadają.
  6. Klasyfikowanie zwierząt i ich przeliczanie.
  7. Dzieci siedzą w rozsypce. Przed nimi stoi karton. Nauczyciel wybiera do zabawy dwoje dzieci. Jedno z nich jest zwierzątkiem i wyjaśnia, że należy wraz z nim obchodzić karton dookoła, dopóki trwa wierszyk. Chodzi kotek dookoła póki Zosia nie zawoła…STOP! Druga osoba na koniec wyrecytowanej przez wszystkie przedszkolaki rymowanki woła stop! I mówi, gdzie należy umieścić zwierzątko (na kartonie, w kartonie, pod kartonem itd.)
  8. Wykonanie karty pracy. Rysowanie psa poprzez łączenie kropek. Następnie kolorowanie obrazku psa, rozcięcie według wyznaczonych linii, ułożenie puzzli i podklejenie.
  9. Podsumowanie zajęć.

AUTOR: Paula Nowaczyk

Zespół Szkół Gminy Kościan Przedszkola i Szkoła Podstawowa w Bonikowie

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...