URODZINY PLUSZOWEGO MISIA W GRUPIE 5-LATKÓW
Temat: Miś – mój przyjaciel.
Cele ogólne:
- poznanie historii powstania pluszowego misia;
- zapoznanie z wyglądem i trybem życia niedźwiedzi;
- kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
Cele operacyjne: Dziecko:
- zna historię powstania pluszowego misia;
- zna podstawowe wiadomości o życiu niedźwiedzi;
- wie, o konieczności poszanowania zabawek;
- wypowiada się zdaniami na podany temat;
- potrafi zgodnie i bezpiecznie bawić się.
Metody:
- słowna (pogadanka, opowiadanie, piosenka, wiersz);
- oglądowa (ilustracje);
- praktyczna (zadań stawianych do wykonania)
Formy:
Środki dydaktyczne: magnetofon, płyty CD, misie przyniesione przez dzieci, miód, rękawice kuchenne, kubki po jogurtach, garnek, sznurek, puzzle, kartki, klej.
Prowadzący: Beata Okulowska
Przebieg zajęć:
1. Powitanie – zabawa z misiami przyniesionym z domu przy piosence „Wszyscy są, witam was”.
2. „Co wiemy o niedźwiedziach?” – pogadanka z wykorzystaniem ilustracji na temat życia niedźwiedzi.
3. Zapoznanie z historią pluszowego misia: (historia znaleziona w Internecie)
4. „Prezentacja misiów” – prezentacja maskotek misiów przez dzieci, opowiedzenie o misiach kilku słów.
5. Zabawa muzyczno – ruchowa „Co robi miś?”
Dzieci ustawione na obwodzie koła, poruszają się w takt muzyki. Podczas przerwy zatrzymują się i naśladują jedną z wymienionych czynności, np.: miś drapie się za uszkiem, miś kręci się w koło, miś gładzi się po brzuszku, miś tańczy itp.
6. „Niedźwiedzia wędrówka” – dzieci tworzą duże koło i przekazują sobie misia z rąk do rąk przy słowach: „Małego misia puszczam w krąg , niech wróci do mych rąk”.
7. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Niedźwiadek” – dzieci ustawiają się w kole i pokazują gestem śpiewany tekst.
8. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Stary niedźwiedź”.
9. „Niedźwiedzie łapy” – każdy zawodnik ma za zadanie zebrać ręką w kuchennej rękawicy
kubeczki z miodem (plastikowe kubki po jogurtach).
10. „Garnek miodu” – zadaniem zawodnika jest przyciągnięcie do siebie za pomocą sznurka (nawijanego na papierowy rulon) stalowego garnka.
11. „Słodkie co nieco” – wylizywanie miodu z talerzyka bez pomocy rąk.
12. „Który miś zniknął” – przed dziećmi ustawione są misie – dzieci zapamiętują, na którym miejscu znajdują się misie, odwracają się a nauczycielka chowa misia. Zadaniem dzieci jest stwierdzenie, która maskotka zniknęła.
13. Gimnastyka z misiem – ćwiczenia gimnastyczne z misiami:
Marsz na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową;
Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan;
Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;
Ćwiczenie równowagi – przekładanie misia pod uniesionym kolanem;
Ćwiczenia oddechowe – zdmuchujemy świeczki.
14. Wspólny śpiew i ilustracja ruchowa piosenki w języku angielskim pt.: „Teddy bear” .
15. „Misiowe puzzle” – układanie obrazka z części, przyklejenie części na kartce.
16. „Dyskoteka z misiami” – tańce z misiami w rytm muzyki.
17. Pożegnanie.
18. Zaprezentowanie prac dzieci z ułożonymi puzzlami na gazetce dla rodziców.
AUTOR: Beata Okulowska
Przedszkole nr 24 z Oddziałami: Integracyjnym i Specjalnym w Raciborzu