URODZINY PLUSZOWEGO MISIA W GRUPIE 5-LATKÓW
Temat: Miś – mój przyjaciel.
Cele ogólne:
  •  poznanie historii powstania pluszowego misia;
  • zapoznanie z wyglądem i trybem życia niedźwiedzi;
  • kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek;
Cele operacyjne: Dziecko:
  • zna historię powstania pluszowego misia;
  • zna podstawowe wiadomości o życiu niedźwiedzi;
  • wie, o konieczności poszanowania zabawek;
  • wypowiada się zdaniami na podany temat;
  • potrafi zgodnie i bezpiecznie bawić się.
Metody:
  •  słowna (pogadanka, opowiadanie, piosenka, wiersz);
  •  oglądowa (ilustracje);
  •  praktyczna (zadań stawianych do wykonania)
Formy:
  • zbiorowa;
  • indywidualna.
Środki dydaktyczne: magnetofon, płyty CD, misie przyniesione przez dzieci, miód, rękawice kuchenne, kubki po jogurtach, garnek, sznurek, puzzle, kartki, klej.
Prowadzący: Beata Okulowska
Przebieg zajęć:
1. Powitanie – zabawa z misiami przyniesionym z domu przy piosence „Wszyscy są, witam was”.
2. „Co wiemy o niedźwiedziach?” – pogadanka z wykorzystaniem ilustracji na temat życia niedźwiedzi.
3. Zapoznanie z historią pluszowego misia: (historia znaleziona w Internecie)
4. „Prezentacja misiów” – prezentacja maskotek misiów przez dzieci, opowiedzenie o misiach kilku słów.
5. Zabawa muzyczno – ruchowa „Co robi miś?”
Dzieci ustawione na obwodzie koła, poruszają się w takt muzyki. Podczas przerwy zatrzymują się i naśladują jedną z wymienionych czynności, np.: miś drapie się za uszkiem, miś kręci się w koło, miś gładzi się po brzuszku, miś tańczy itp.
6. „Niedźwiedzia wędrówka” – dzieci tworzą duże koło i przekazują sobie misia z rąk do rąk przy słowach: „Małego misia puszczam w krąg , niech wróci do mych rąk”.
7. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Niedźwiadek” – dzieci ustawiają się w kole i pokazują gestem śpiewany tekst.
8.  Zabawa ruchowa ze śpiewem „Stary niedźwiedź”.
9. „Niedźwiedzie łapy” – każdy zawodnik ma za zadanie zebrać ręką w kuchennej rękawicy
kubeczki z miodem (plastikowe kubki po jogurtach).
10. „Garnek miodu” – zadaniem zawodnika jest przyciągnięcie do siebie za pomocą sznurka (nawijanego na papierowy rulon) stalowego garnka.
11. „Słodkie co nieco” – wylizywanie miodu z talerzyka bez pomocy rąk.
12. „Który miś zniknął” – przed dziećmi ustawione są misie – dzieci zapamiętują, na którym miejscu znajdują się misie, odwracają się a nauczycielka chowa misia. Zadaniem dzieci jest stwierdzenie, która maskotka zniknęła.
13. Gimnastyka z misiem – ćwiczenia gimnastyczne z misiami:
Marsz na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową;
Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan;
Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;
Ćwiczenie równowagi – przekładanie misia pod uniesionym kolanem;
Ćwiczenia oddechowe – zdmuchujemy świeczki.
14. Wspólny śpiew i ilustracja ruchowa piosenki w języku angielskim pt.: „Teddy bear” .
15. „Misiowe puzzle” – układanie obrazka z części, przyklejenie części na kartce.
16. „Dyskoteka z misiami” – tańce z misiami w rytm muzyki.
17. Pożegnanie.
18. Zaprezentowanie prac dzieci z ułożonymi puzzlami na gazetce dla rodziców.
AUTOR: Beata Okulowska
Przedszkole nr 24 z Oddziałami: Integracyjnym i Specjalnym w Raciborzu

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?