(fragment) Program własny „Tańczące przedszkolaki” jest programem zajęć muzyczno-ruchowych prowadzonych w Przedszkolu nr 9 w Cieszynie. Skierowany jest do dzieci w wieku od 3 do 6 lat o różnych predyspozycjach i zdolnościach muzyczno-ruchowych.

Program ten jest wynikiem moich doświadczeń w pracy z dziećmi oraz własnych zainteresowań popartych wiedzą i umiejętnościami zdobytymi na wielu warsztatach muzycznych i tanecznych oraz studiach podyplomowych z zakresu rytmiki i tańca.

Treści zawarte w programie realizowane są w ciągu 4 lat pobytu dziecka w przedszkolu na poziomach wiekowych: w grupie młodszej            (3-4-latki) i grupie starszej (5-6-latki) podczas cotygodniowych zajęć muzyczno-ruchowych, popularnie zwanych zajęciami tanecznymi. Dodatkowo, aby zwiększyć efekty zajęć tanecznych, prowadzone są zabawy muzyczno-ruchowe, przy każdej nadążającej się okazji. Taki sposób prowadzenia zajęć podyktowany jest warunkami lokalowymi i organizacją pracy przedszkola.

Znaczna część treści kształcenia prowadzona jest w formie ćwiczeń i zabaw w oparciu o wybrane elementy metody pedagogiki muzycznej E.J. Dalcroza, Pedagogiki Zabawy KLANZA oraz aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss.
Materiał dostosowany jest do wieku i możliwości dzieci i uszeregowany z zasadą stopniowania trudności.

Treści zawarte w programie są pogrupowane na następujące działy:

  1. Słuchanie muzyki
    2. Ruch przy muzyce
    3. Podstawowe elementy ruchowe
  2. Zabawy taneczne
    5. Taniec ludowy i regionalny
    6. Taniec nowoczesny

Każdy dział zawiera cele edukacyjne, treści kształcenia, sposoby realizacji celów oraz oczekiwane osiągnięcia dzieci z podziałem wiekowym na dzieci 3-4-letnie i 5-6-letnie.

Program jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

Taniec uważany jest za najstarszy rodzaj sztuki, która oddziałuje na człowieka wielostronnie i wieloznacznie. Ta właśnie specyfika wytacza następujące główne cele programu „Tańczące przedszkolaki”:

  • stwarzanie warunków do wszechstronnego rozwoju osobowości,
  • zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu,
  • rozwijanie i kształcenie poczucia rytmu i słuchu,
  • usprawnianie koordynacji ruchowej,
  • doskonalenie wielu cech motorycznych,
  • rozwijanie płynności i estetyki ruchu,
  • wyzwalanie radości z obcowania z muzyką,
  • rozwijanie ekspresji ruchowej,
  • kształtowanie postaw moralnych i społecznych: wytrwałości, systematyczności, samodyscypliny,
  • budzenie wiary we własne zdolności i możliwości,
  • rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością. (fragment)

PLIKI DO POBRANIA PROGRAMU: Program własny TAŃCZĄCE PRZEDSZKOLAKI

AUTOR: Marzena Byrtus

Przedszkole Publiczne nr 9 w Cieszynie

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?