NA WIEJSKIM PODWÓRKU scenariusz zajęć

KONSPEKT  ZAJĘĆ

TEMAT: „ Na wiejskim podwórku” – zabawy animacyjne

CELE:

-poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt gospodarskich

-dostrzeganie różnorodności w świecie przyrody

-rozwijanie słuchu i mowy

-rozwijanie aktywności ruchowej

-wdrażanie do przestrzegania zasad wspólnej zabawy.

METODY:

-słowna, czynna, oglądowa

FORMY:

-zbiorowa, grupowa, indywidualna

ŚRODKI  DYDAKTYCZNE:plansza podwórka wiejskiego, zagadka, nagrania prezentacja, lina, sylwety zwierząt, opaski z sylwetami zwierząt.

 

PRZEBIEG:

1.Powitanie dzieci – zabawa z piosenką „Wrócił bocian”

2.Wprowadzenie dzieci w temat – odgadnięcie zagadki: Co to za miejsce?

Różne zwierzęta tam bywają

pewnie wszystkie się znają,

chodzą, brykają i skaczą,

muczą, gęgają i gdaczą.

Każde z nich domek swój ma

pan gospodarz o nich dba.

3.Rozmowa na temat wiejskiego podwórka:

-kto z dzieci był na wiejskim podwórku?

-kogo tam można spotkać?

-kto zajmuje się zwierzętami?

-gdzie one śpią?

4.Zabawa ruchowa „Psy i koty”. Dzieci podzielone na dwie grupy: dziewczynki –

kotki spacerują, wyciągają grzbiet, piją mleko, miauczą ;  chłopcy – pieski

przyglądają się, na sygnał gonią koty  za wyznaczoną linię. Po kilku zmianach psy

i koty razem się bawią.

5.Prezentacja komputerowa zwierząt gospodarskich, omawianie wyglądu.

6.Zabawa w czarowanie: nauczyciel czaruje dzieci w różne zwierzątka a dzieci

naśladują je ruchem  i głosem np. czary – mary mary – zamieniam was w kury.

7.Utworzenie planszy wiejskiego podwórka.  Dzieci losują obrazek ze zwierzątkiem,

próbują  przedstawić zwierzę ruchem lub głosem, grupa odgaduje nazwę,

zawieszenie obrazka na  przygotowanej wcześniej planszy.

8.Omówienie miejsc zwierząt na planszy – używanie określeń za, na, pod, obok;

próby liczenia  zwierząt, samych ptaków, co mają cztery łapy, co mają dzioby itp.

9.Zabawa ruchowa z rymowanką. Dzieci biegają po sali, jedno dziecko dostaje

opaskę ze zwierzątkiem,   n-lka mówi rymowankę –  Polną dróżką aż pod las, idą

kury w letni czas   –  dzieci ustawiają się gęsiego za dzieckiem z opaską i

naśladują dane zwierze  idąc gęsiego i  mówiąc wierszyk-  Polną dróżką aż pod

las, idą kury w letni czas   – . Zmiana zwierzątka i dziecka – Polną dróżką aż pod

las biegną konie w letni czas itp.

10.Podziękowanie za wspólną zabawę, likwidacja zajęcia.

 

AUTOR: Katarzyna Pietrzak

Przedszkole nr 81 Lublin

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...