KONSPEKT  ZAJĘĆ

TEMAT: „ Na wiejskim podwórku” – zabawy animacyjne

CELE:

-poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt gospodarskich

-dostrzeganie różnorodności w świecie przyrody

-rozwijanie słuchu i mowy

-rozwijanie aktywności ruchowej

-wdrażanie do przestrzegania zasad wspólnej zabawy.

METODY:

-słowna, czynna, oglądowa

FORMY:

-zbiorowa, grupowa, indywidualna

ŚRODKI  DYDAKTYCZNE:plansza podwórka wiejskiego, zagadka, nagrania prezentacja, lina, sylwety zwierząt, opaski z sylwetami zwierząt.

 

PRZEBIEG:

1.Powitanie dzieci – zabawa z piosenką „Wrócił bocian”

2.Wprowadzenie dzieci w temat – odgadnięcie zagadki: Co to za miejsce?

Różne zwierzęta tam bywają

pewnie wszystkie się znają,

chodzą, brykają i skaczą,

muczą, gęgają i gdaczą.

Każde z nich domek swój ma

pan gospodarz o nich dba.

3.Rozmowa na temat wiejskiego podwórka:

-kto z dzieci był na wiejskim podwórku?

-kogo tam można spotkać?

-kto zajmuje się zwierzętami?

-gdzie one śpią?

4.Zabawa ruchowa „Psy i koty”. Dzieci podzielone na dwie grupy: dziewczynki –

kotki spacerują, wyciągają grzbiet, piją mleko, miauczą ;  chłopcy – pieski

przyglądają się, na sygnał gonią koty  za wyznaczoną linię. Po kilku zmianach psy

i koty razem się bawią.

5.Prezentacja komputerowa zwierząt gospodarskich, omawianie wyglądu.

6.Zabawa w czarowanie: nauczyciel czaruje dzieci w różne zwierzątka a dzieci

naśladują je ruchem  i głosem np. czary – mary mary – zamieniam was w kury.

7.Utworzenie planszy wiejskiego podwórka.  Dzieci losują obrazek ze zwierzątkiem,

próbują  przedstawić zwierzę ruchem lub głosem, grupa odgaduje nazwę,

zawieszenie obrazka na  przygotowanej wcześniej planszy.

8.Omówienie miejsc zwierząt na planszy – używanie określeń za, na, pod, obok;

próby liczenia  zwierząt, samych ptaków, co mają cztery łapy, co mają dzioby itp.

9.Zabawa ruchowa z rymowanką. Dzieci biegają po sali, jedno dziecko dostaje

opaskę ze zwierzątkiem,   n-lka mówi rymowankę –  Polną dróżką aż pod las, idą

kury w letni czas   –  dzieci ustawiają się gęsiego za dzieckiem z opaską i

naśladują dane zwierze  idąc gęsiego i  mówiąc wierszyk-  Polną dróżką aż pod

las, idą kury w letni czas   – . Zmiana zwierzątka i dziecka – Polną dróżką aż pod

las biegną konie w letni czas itp.

10.Podziękowanie za wspólną zabawę, likwidacja zajęcia.

 

AUTOR: Katarzyna Pietrzak

Przedszkole nr 81 Lublin

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?