Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

“Metodą Malowania Dziesięcioma Palcami”

Temat zajęć:  “Paluszkowy motylek” – malujemy “Metodą Malowania Dziesięcioma Palcami”

Cel ogólny:   

  • doskonalenie sprawności manualnej.

Cele operacyjne: (DZIECKO)

  • potrafi malować farbami używając całych dłoni i poszczególnych palców,
  • zna metodę malowania palcami,
  • potrafi odkrywać przyjemność tworzenia, cieszy się z uzyskanego efektu,

Cele rewalidacyjne:

  • usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowe, precyzyjnych ruchów palców i nadgarstka poprzez malowanie palcami
  • rozwianie umiejętności komunikowania się z otoczeniem poprzez słuchowy odbiór poleceń i reagowanie na nie.
  • metoda praktycznego działania,
  • pogadanka wprowadzająca,
  • metoda Malowania Dziesięcioma Palcami R. Shaw,
  • metoda oglądowa ( uczenie się przez przeżywanie).

Formy pracy:  

  • indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • fartuszek ochronny dla dziecka, kubeczek na wodę, cerata na stół, kartka papieru z narysowanym motylem jednym skrzydełkiem, , chusteczki nawilżane, ręcznik papierowy, miska z wodą do mycia rąk,  farby do malowania rękami(palcami) (żółta, czerwona, różowa, zielona, niebieska, pomarańczowa) , ćwiczenia  usprawniające pracę dłoni -masaż dłoni (kawałek materiału gładkiego, gąbka do mycia garnków, myjka do kąpania się, magnetofon, płyta CD z muzyką relaksacyjną, naklejki za aktywność, miseczki z kisielem w różnych kolorach (zielony, czerwony, żółty), żelki, naklejka za udział w zajęciach.

Przebieg zajęć:    

I. Część wstępna:

1. Ćwiczenia usprawniające pracę dłoni- masaż dłoni -dotykanie fakturami: gładka, śliska – szorstka.

II. Część właściwa:       

2. Zabawa sensoryczna „Łowienie żelków”.
Nauczyciel przygotowuje trzy miseczki z kisielem w różnych kolorach (zielony, czerwony, żółty), zadaniem dziecka jest wyłowienie robaczków – żelków z każdej miseczki za pomocą rąk.
3. Praca plastyczna „Paluszkowy motylek”.

Wykorzystanie techniki malowania dziesięcioma palcami.

Rozmowa z dzieckiem : „W miseczkach jest farba,  dzisiaj nie będziemy używać pędzla, mamy przecież dziesięć palców, pięć na jednej ręce i pięć na drugiej (N .pokazuje dziecku 10 palców – 1 ręka -5 palców, 2 ręka- 5 palców). W rytm muzyki relaksacyjnej Malujemy palcem  motylkowi drugie skrzydełko. Malujemy rękami motylka.

III. Zakończenie:                                                                                                                                                                                                          4.Omówienie pracy dziecka.

5. Podziękowanie dziecku za udział w zajęciach- rozdanie dziecku naklejki.

AUTOR: mgr Aleksandra Wnuk

Przedszkole Niepubliczne „Domowe Przedszkole II” w Będzinie

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?