PALUSZKOWY MOTYLEK scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych „Metodą Malowania Dziesięcioma Palcami”

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

„Metodą Malowania Dziesięcioma Palcami”

Temat zajęć:  „Paluszkowy motylek” – malujemy „Metodą Malowania Dziesięcioma Palcami”

Cel ogólny:   

  • doskonalenie sprawności manualnej.

Cele operacyjne: (DZIECKO)

  • potrafi malować farbami używając całych dłoni i poszczególnych palców,
  • zna metodę malowania palcami,
  • potrafi odkrywać przyjemność tworzenia, cieszy się z uzyskanego efektu,

Cele rewalidacyjne:

  • usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowe, precyzyjnych ruchów palców i nadgarstka poprzez malowanie palcami
  • rozwianie umiejętności komunikowania się z otoczeniem poprzez słuchowy odbiór poleceń i reagowanie na nie.
  • metoda praktycznego działania,
  • pogadanka wprowadzająca,
  • metoda Malowania Dziesięcioma Palcami R. Shaw,
  • metoda oglądowa ( uczenie się przez przeżywanie).

Formy pracy:  

  • indywidualna.

Środki dydaktyczne:

  • fartuszek ochronny dla dziecka, kubeczek na wodę, cerata na stół, kartka papieru z narysowanym motylem jednym skrzydełkiem, , chusteczki nawilżane, ręcznik papierowy, miska z wodą do mycia rąk,  farby do malowania rękami(palcami) (żółta, czerwona, różowa, zielona, niebieska, pomarańczowa) , ćwiczenia  usprawniające pracę dłoni -masaż dłoni (kawałek materiału gładkiego, gąbka do mycia garnków, myjka do kąpania się, magnetofon, płyta CD z muzyką relaksacyjną, naklejki za aktywność, miseczki z kisielem w różnych kolorach (zielony, czerwony, żółty), żelki, naklejka za udział w zajęciach.

Przebieg zajęć:    

I. Część wstępna:

1. Ćwiczenia usprawniające pracę dłoni- masaż dłoni -dotykanie fakturami: gładka, śliska – szorstka.

II. Część właściwa:       

2. Zabawa sensoryczna „Łowienie żelków”.
Nauczyciel przygotowuje trzy miseczki z kisielem w różnych kolorach (zielony, czerwony, żółty), zadaniem dziecka jest wyłowienie robaczków – żelków z każdej miseczki za pomocą rąk.
3. Praca plastyczna „Paluszkowy motylek”.

Wykorzystanie techniki malowania dziesięcioma palcami.

Rozmowa z dzieckiem : „W miseczkach jest farba,  dzisiaj nie będziemy używać pędzla, mamy przecież dziesięć palców, pięć na jednej ręce i pięć na drugiej (N .pokazuje dziecku 10 palców – 1 ręka -5 palców, 2 ręka- 5 palców). W rytm muzyki relaksacyjnej Malujemy palcem  motylkowi drugie skrzydełko. Malujemy rękami motylka.

III. Zakończenie:                                                                                                                                                                                                          4.Omówienie pracy dziecka.

5. Podziękowanie dziecku za udział w zajęciach- rozdanie dziecku naklejki.

AUTOR: mgr Aleksandra Wnuk

Przedszkole Niepubliczne „Domowe Przedszkole II” w Będzinie

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...