WPROWADZENIE LITERY „C”

scenariusz zajęć koleżeńskich

 Grupa wiekowa: 5- 6 latki
Temat: W Poznajemy literę u na przykładzie wyrazu „cyrk”

Cele ogólne:
– zapoznanie dzieci z literą c
– aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości

Cele operacyjne:
Dziecko:

– posługuje się wyrazami zaczynającymi na literę c
– rozpoznaje kształty litery c
– dzieli nazwy obrazków na sylaby
– projektuje dowolnym sposobem szablon litery c

-wykonuje polecenia zgodnie z instrukcją

Metody:

  • słowna,
  • czynna,
  • oglądowa,
  • aktywizująca

Forma:

  • zbiorowa,
  • grupowa,
  • indywidualna

Środki dydaktyczne: szablony liter, obrazki, karty pracy, kartoniki, guziki, druciki kreatywne, kredki, kartki, kleje , nożyczki

Przebieg

1.Powitanie dzieci witają się z nauczycielem rymowanką:

„wszyscy są witam was,

zapraszamy bo już czas,

jestem ja , jesteś ty,

raz , dwa, trzy”.

  1. Zgaduj zgadula:

Nauczyciel wykłada obrazki rozpoczynające się na głoskę „c”, dzieci nazywają obrazki , następnie dzielą na sylaby wyrazy.

Po tej czynności nauczyciel pyta dzieci , jaką głoskę słyszały na początku wyrazu.

Przykłady:

  • Cytryna
  • Cyrk
  • Celina
  • Cukierki
  • Cebula
  • Calineczka
  • Cylinder
  1. Zadania na wyrazie podstawowym „cyrk”
  • Dzieci dzielą wyraz cyrk na sylaby – nauczyciel na tablicy oznacza 1 białym kartonikiem 1 sylabę.
  • Dzielą wyraz na głoski- nauczyciel na tablicy oznacza 4 białymi kartonikami 4 głoski.
  • Dzieci z rozsypanych liter próbują ułożyć wyraz „cyrk” i dane głoski oznaczyć kolorami :

Samogłoska- czerwony kartonik.

Spółgłoska – niebieski kartonik.

  1. Poznanie litery „c” dużej i małej

Model litery na tablicy: C  c

  1. Układanie litery „c” z drucików kreatywnych, guzików, koralików na tacce
  2. Wyszukiwanie wyrazów z literą „c” na środku wyrazu i na końcu – na podstawie przygotowanych obrazków przez nauczyciela

Litera C w środku 

kocyk, nożyce, słońce, karoca, kolce,

Litera C na końcu

palec, kolec, piec, koc, malec, noc, materac, pajac, latawiec

  1. Wspólne rozwiązywanie kart pracy – karty do poprania poniżej.
  2. Zakończenie zajęć.

AUTOR: Aleksandra Wnuk

Przedszkole z Oddziałami  Integracyjnymi w Kwidzynie


PLIK DO POBRANIA:

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

1 komentarz
  1. Adriana 3 lata temu

    Świetna strona!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?