SCENARIUSZ ZAJĘĆ  Z ZAKRESU POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

W INTEGRACJI Z RUCHEM

 Temat zajęć: Matematyczne zabawy z kubkami”.

Obszar z podstawy programowej: III 5, IV 2,12,14

Cele ogólne:

  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji,
  • kształtowanie funkcji ruchu zintegrowanego z muzyką,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespołach,

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • odczytuje i układa podany kod w poziomie i pionie,
  • potrafi odkodować i ułożyć wzór z kubków,
  • wskazuje kierunek w lewo i prawo,
  • aktywnie uczestniczy w zajęciu i rozbudza ekspresję muzyczno-ruchową,
  • potrafi współdziałać w zespole, stosować ustalone zasady.

Formy pracy: praca w grupie, indywidualna, zespołowa.

Metody pracy: czynna, aktywizująca, słowna, oglądowa, edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej, metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss, elementy kodowania wg Mistrzów Kodowania Junior.

Pomoce dydaktyczne: maty o wymiarach  5 x 5, 7×7 kratek, białe kartki A4, nagranie wg Batii Strauss – „Taniec węgierski”, plastikowe kubki w 8 kolorach, kwadraty z kolorowego papieru, kubeczki z bibułą, paski z kodami.

Przebieg zajęcia

1.     Powitanie dzieci rymowanką „Niech każdy wstanie”  – tworzenie koła, sygnalizowanie dzieciom rozpoczęcia zajęcia.

„Niech każdy wstanie

i rozpoczynamy nasze powitanie.

Ukłony w prawo, ukłony w lewo,

uśmiech szeroki i dwa podskoki.

Jesteśmy gotowi, więc zaczynamy,

bo w planach dziś kodowanie mamy.”.

2.     Zabawa integracyjna „Kartka w ruch” – dzieci ustawione w kole rytmicznie podają sobie kartkę, manipulują nią wg instrukcji n-la ( w górę, w dół, prawą ręką, lewą, następnie dmuchają rytmicznie na kartkę, przekładają kartkę dookoła osi ciała w prawo i lewo). Następnie siadają w kole składają kartkę na książkę, a następnie na szafę zgodnie z instrukcją. Nauczyciel prezentuje duży format szafy i prosi aby dzieci ją otworzyły i wykonały zadania znajdujące się na półkach.

3.     I zadanie – nauczyciel rozdaje dzieciom plastikowe kubki w różnych kolorach, zadaniem dzieci jest ułożenie ich wg podanego kodu w pionie i poziomie (zróżnicowane kody 5, 7, 8). Przypomnienie co oznacza położenie  w pionie (dziecko stoi prosto) a co w poziomie (dziecko kładzie się na dywanie).

4.     II zadanie – nauczyciel dzieli dzieci na dwa zespoły, każdy z nich otrzymuje matę 7×7 i kolorowe kubki. Następnie nauczyciel układa wzór (kwiatek) z kolorowych kwadratów na macie i prosi dzieci o jego odwzorowanie na matach z użyciem plastikowych kubków.

5.     II zadanie – „Kubeczkowe sudoku” – dzieci w zespołach przy stolikach układają na matach  o różnej ilości kratek (4×4, 5×5, 7×7 ) kubki zupełnie przypadkowo w różnych kolorach. Zadaniem dzieci jest ułożenie kubków w taki sposób aby ten sam kolor nie powtórzył się  w poziomie i w pionie.

6.     Nauczyciel recytuje rymowankę i prosi dzieci o wybranie kubeczków z bibułą – dzieci wykonują określone ruchy do muzyki wg Batii Strauss – „Taniec węgierski”:

„Na zakończenie zabaw z kodami proszę zatańczcie dla nas z kubeczkami”.

7. Podziękowanie za udział w zajęciu, nagrodzenie dzieci znaczkami motywacyjnymi.

AUTOR: Emilia Dorenda

PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 25 „SŁONECZKO” – WŁOCŁAWEK

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

1 komentarz
  1. Agnieszka 4 lata temu

    Świetne pomocesuper pomoce

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?