KONSPEKT ZAJĘCIA DYDAKTYCZNEGO

 Grupa : 3,4 latki

Temat kompleksowy: Książka moim przyjacielem

Temat zajęcia: Mniej – więcej, tyle samo.

Obszar z podstawy programowej:

  • Liczy obiekty
  • Rozróżnia błędne liczenie od poprawnego
  • Ustala równoliczność dwóch zbiorów

Cele zajęcia (planowane osiągnięcia dzieci):

  • Rozwija i doskonali umiejętności matematyczne
  • Bierze udział w zabawie ruchowej
  • Rozróżnia i porównuje wielkość przedmiotów
  • Segreguje przedmioty wg wielkości
  • Porównuje liczebność zbiorów przedmiotów
  • Stosuje określenia mniej – więcej, tyle samo
  • Właściwie reaguje na polecenia nauczycielki
  • Reaguje na umówiony sygnał

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa
  • grupowa

Metody pracy:

  • Percepcyjne: obserwacji i pokazu
  • Słowne: rozmowy, objaśnienia, instrukcje
  • Czynne: zadań stawianych dziecku

 Przebieg zajęcia:

  1. Powitanie dzieci – Dzieci stoją w kole i śpiewają „przywitankę”.
  2. Zadanie 1 – „Geometryczne imiona” – Dzieci siedzą w kole na dywanie. Dzieci pośród różnych figur szukają tej podpisanej swoim imieniem i ją nazywają.
  3. Zadanie 2 – „Porównaj liczebność zbiorów” – W kole przygotowane są ilustracje niedźwiadków zadaniem dzieci jest stworzyć zbiory o różnej liczebności, ich porównanie i określenie używając sformułowań: mniej – więcej, tyle samo, równo.
  4. Zadanie 3 – „Segregujemy zabawki” – Dzieci siedzą w kole na dywanie. Dzieci przypatruj się uważnie, wypowiadają się na temat zgromadzonych przedmiotów, następnie segregują.
  5. Zadanie 4 – „Duże i małe kroki” – Kiedy n-lka podrzuca dużą piłkę – dzieci stawiają duże kroki. Kiedy n-lka podrzuca małą piłkę – dzieci stawiają małe kroki.  W zależności ile będzie podrzutów dzieci robią tyle kroków, a następnie starają się porównać, których kroków zrobili mniej, więcej lub tyle samo: dużych czy małych.
  6. Zadanie 5 – „Tworzenie zbiorów” – Zadaniem dzieci jest utworzenie zbiorów  w zależności od tego, ile razy n-lka klaśnie w dłonie, a następnie porównanie ich liczebności.
  7. Zadanie 6 – „Stań po właściwej stronie” – N-lka wydaje polecenia dzieciom, które muszą się określić po której stronie stanąć. Po każdym poleceniu następuje porównanie, których dzieci jest mniej, więcej lub tyle samo.
  8. Zadanie 7 – „Duże i małe kropki” – Dzieci otrzymują duże i małe kropki z papieru samoprzylepnego. Dzieci podchodzą kolejno i naklejają dużą kropkę na dużą piłkę, małą kropkę na małą piłkę.
  9. Zakończenie zajęć – Dzieci mówią, które zadanie najbardziej im się podobało i czego się nauczyły.

AUTOR: Irena Banaś

Gminne Przedszkole Publiczne im. J. Brzechwy w Drawsku

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?