MNIEJ, WIĘCEJ, TYLE SAMO scenariusz zajęć

KONSPEKT ZAJĘCIA DYDAKTYCZNEGO

 Grupa : 3,4 latki

Temat kompleksowy: Książka moim przyjacielem

Temat zajęcia: Mniej – więcej, tyle samo.

Obszar z podstawy programowej:

  • Liczy obiekty
  • Rozróżnia błędne liczenie od poprawnego
  • Ustala równoliczność dwóch zbiorów

Cele zajęcia (planowane osiągnięcia dzieci):

  • Rozwija i doskonali umiejętności matematyczne
  • Bierze udział w zabawie ruchowej
  • Rozróżnia i porównuje wielkość przedmiotów
  • Segreguje przedmioty wg wielkości
  • Porównuje liczebność zbiorów przedmiotów
  • Stosuje określenia mniej – więcej, tyle samo
  • Właściwie reaguje na polecenia nauczycielki
  • Reaguje na umówiony sygnał

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa
  • grupowa

Metody pracy:

  • Percepcyjne: obserwacji i pokazu
  • Słowne: rozmowy, objaśnienia, instrukcje
  • Czynne: zadań stawianych dziecku

 Przebieg zajęcia:

  1. Powitanie dzieci – Dzieci stoją w kole i śpiewają „przywitankę”.
  2. Zadanie 1 – „Geometryczne imiona” – Dzieci siedzą w kole na dywanie. Dzieci pośród różnych figur szukają tej podpisanej swoim imieniem i ją nazywają.
  3. Zadanie 2 – „Porównaj liczebność zbiorów” – W kole przygotowane są ilustracje niedźwiadków zadaniem dzieci jest stworzyć zbiory o różnej liczebności, ich porównanie i określenie używając sformułowań: mniej – więcej, tyle samo, równo.
  4. Zadanie 3 – „Segregujemy zabawki” – Dzieci siedzą w kole na dywanie. Dzieci przypatruj się uważnie, wypowiadają się na temat zgromadzonych przedmiotów, następnie segregują.
  5. Zadanie 4 – „Duże i małe kroki” – Kiedy n-lka podrzuca dużą piłkę – dzieci stawiają duże kroki. Kiedy n-lka podrzuca małą piłkę – dzieci stawiają małe kroki.  W zależności ile będzie podrzutów dzieci robią tyle kroków, a następnie starają się porównać, których kroków zrobili mniej, więcej lub tyle samo: dużych czy małych.
  6. Zadanie 5 – „Tworzenie zbiorów” – Zadaniem dzieci jest utworzenie zbiorów  w zależności od tego, ile razy n-lka klaśnie w dłonie, a następnie porównanie ich liczebności.
  7. Zadanie 6 – „Stań po właściwej stronie” – N-lka wydaje polecenia dzieciom, które muszą się określić po której stronie stanąć. Po każdym poleceniu następuje porównanie, których dzieci jest mniej, więcej lub tyle samo.
  8. Zadanie 7 – „Duże i małe kropki” – Dzieci otrzymują duże i małe kropki z papieru samoprzylepnego. Dzieci podchodzą kolejno i naklejają dużą kropkę na dużą piłkę, małą kropkę na małą piłkę.
  9. Zakończenie zajęć – Dzieci mówią, które zadanie najbardziej im się podobało i czego się nauczyły.

AUTOR: Irena Banaś

Gminne Przedszkole Publiczne im. J. Brzechwy w Drawsku

Powiązane posty:

No Comments

Leave a Reply

Loading Facebook Comments ...