SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Temat: W krainie baśni i bajek.
Podstawa programowa – obszary( 1,3,4,5,8,9,14)
Cele ogólne:
– poszerzenie słownika czynnego oraz znajomości baśni,
– zachęcanie do wypowiadania się na określony temat,
– zachęcanie do czynnego uczestnictwa w zabawie,
– integrowanie grupy przez wytwarzanie radosnej atmosfery
Cele operacyjne (dziecko):
– rozpoznaje znane postaci z bajek,
– uczestniczy w grach i zabawach ruchowych,
– współdziała w grupie
Metody: rozmowa, burza mózgów, działania praktyczne, zabawa ruchowa,
Formy: indywidualna, grupowa
Pomoce dydaktyczne: rysunki postaci, tamburyno, chusta animacyjna, obrazki, kredki,
nagranie muzyki, tekst zagadek, rekwizyty.
Przebieg zajęć
- Zabawa na powitanie –Kto został zaczarowany?
Dzieci poruszają się po sali w rytmie granym przez nauczyciela na tamburynie. Podczas
przerwy w grze wszystkie zwijają się w kuleczki-siadają na dywanie, pochylają głowy i
zakrywają dłońmi oczy. Nauczyciel przykrywa jedno dziecko chustą. Pozostałe dzieci
wstają i próbują odgadnąć, kogo nie ma.
- Zabawa ruchowa-Uwaga wilk:
Nauczyciel gra na tamburynie a dzieci podskakują w rytm muzyki. Na słowa- uwaga wilk,
dzieci stają w bezruchu.
- Baśniowe zagadki:
Jaka to dziewczynka Jest taki kotek w krainie bajek
Ma roboty wiele, co chodzi w butach i kurzy faję.
A na pięknym balu Kapelusz z piórem nosi na głowie.
Gubi pantofelek? Niejedną bajkę dzieciom opowie.
( KOPCIUSZEK) ( KOT W BUTACH )
Chłopczyk i dziewczynka zabłądzili nocą. Las, pagórek, rzeczka.
Patrzą okienka wśród lasu migocą. Przez las idzie ścieżką
-Domek z piernika! Wesoła dziewczynka.
– Wejdźmy do środka! Wilk skrył się za górką
Ach, czy nic złego dzieci nie spotka? I oczami błyska.
( JAŚ I MAŁGOSIA) Ach, strzeż się dziewczynko
Groźnego wilczyska.
( CZERWONY KAPTUREK )
- Zabawa do piosenki- „My jesteśmy krasnoludki”
- Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej – Kopciuszek:
W jednym pudełku znajdują się klocki w dwóch kolorach. Zadaniem dzieci jest
posegregować klocki, aby w każdym pudełku były klocki w jednym kolorze.
- Dopasowanie rekwizytu do poznanej bajki ( ćwiczenie spostrzegawczości): nauczyciel
rozkłada na dywanie przygotowane rekwizyty (koszyczek, złoty pantofelek, pierniki,
kaczka, ryba, czerwone buty, dzieci dopasowują je do bajki.
- Zabawa –Wróżka :na dźwięk tamburyno dzieci biegają, podczas przerwy w grze
nauczyciel wypowiada zaklęcie i zamienia dzieci w zwierzątko.
- Praca plastyczna: kolorowanie wybranej postaci z poznanych bajek.
AUTOR: Aneta Goździewska
Punkt Przedszkolny w Dobrzankowie