SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO

DLA RODZICÓW 

W GRUPIE MIESZANEJ

Rodzaj zajęcia:   edukacja polonistyczna i patriotyczna

Temat zajęcia: Poznajemy naszą ojczyznę – Polskę.

 Cele ogólne:

  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
  • Rozpoznawanie godła i barw narodowych.
  • Nabywanie większej świadomości narodowej.
  • Poznanie legendy „Lech,Czech i Rus”
  • Zapoznanie z wyglądem Warszawy, Krakowa, pomorza, gór, Śląska
  • Udział w zabawach integracyjnych.
  • Wykonanie w grupach śląskiego stroju ludowego.

Dzieci 3-4 letnie:

  • rozpoznawanie mapy Polski
  • dzielenie słów na sylaby
  • śpiewanie pierwszej zwrotki i refrenu hymnu
  • rozpoznaje śląski strój ludowy

Dzieci 5-6 letnie:

  • wskazywanie na mapie stolicy Polski, rzeki Wisły, Krakowa, morza gór , Turza
  • dzielenie słów na głoski
  • śpiewanie 4 zwrotek hymnu
  • próby globalnego odczytywanie wyrazów
  • rozpoznaje i nazywa  części stroju ludowego

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • -wie, że mieszka w Polsce, że jest Polakiem
  • rozpoznaje godło i barwy narodowe
  • nabywanie większej świadomości narodowej.
  • zna treść legendy „Lech,Czech i Rus”
  • bierze udział w zabawach integracyjnych.
  • wykonuje z pomocą rodzica  śląski strój ludowy

Dziecko 3-4 letnie :

  • rozpoznaje mapę Polski
  • dzieli  słowa na sylaby
  • śpiewa pierwszą zwrotkę i refren hymnu
  • rozpoznaje śląski strój ludowy

Dziecko 5-6 letnie:

  • wskazuje na mapie stolicy Polski, Wisłę, Warszawę  Kraków morze góry , Turze
  • zaczyna dzielić  słowa na głoski
  • śpiewa 4 zwrotki hymnu
  • próbuje  globalnie odczytywać wyrazy
  • rozpoznaje i próbuje nazywać  części stroju ludowego
  • zna zabawę ludową „Miotlarz”

Metody:

  • Teatr Kimishibai, aktywizująco – twórcze, pedagogika zabawy, słowne, oglądowe, działań praktycznych

Formy:

  • Zbiorowa jednolita , indywidualna jednolita, zbiorowa zróżnicowana

Środki dydaktyczne: obrazy z teatrzyku  kimishibai, mapa Polski, godło Polski, flaga Polski, wyrazy do globalnego czytania, kółka/kierownice, skakanka/łódka, zdjęcia z konkursu – To wszystko Polska, nagranie hymnu, nagranie zabawy miotlarz, miotła, strój śląski, materiały do pracy plastycznej,  nagranie hymnu, nagrania piosenek do podróżowania, prezentacja multimedialna

Przebieg:

  1. Obejrzenie teatrzyku kimishibay- Lech Czech i Rus.
  2. Omówienie treści:
  • Jak nazywali się bracia ?
  • Kogo zobaczyli na polanie?
  • Co chciał zrobić Rus?
  • Co spodobało się Lechowi?
  • Co założył Lech na polanie?
  • Jak nazywał się kraj, który założył Lech?
  1. Ułożenie nazwy POLSKA z literek, podzielenie na głoski i sylaby.
  2. Mapa Polski – to jakby zdjęcie kraju.
  • podzielenie na sylaby słowa mapa , na głoski,, obserwacja zapisu literowego , przyklejenie na mapę .
  • Najdłuższa rzeka Polski? Podzial na sylaby głoski, czytanie globalne , przyklejenie na mapę
  1. Rozmowa o symbolach Polski.
  • Godło – podział na sylaby, głoski, odczytanie wyrazu- wybranie i przyczepienie obok godła
  • Flaga – podział na sylaby, głoski, odczytanie wyrazu, wybranie i przyczepienie flagi
  • Hymn – najważniejsza piosenka w kraju- zaśpiewanie 4 zwrotek hymnu
  1. Kto to są Polacy? – Recytacja wiersza „Kto ty jesteś?
  2. Czy Polska jest pięknym krajem ??
  3. Wycieczka po Polsce :- prezentacja multimedialna.

I MORZE

  • Podróż samolotem nad morze ( Klanza),
  • Podział na sylaby głoski słów Bałtyk, morze, zawieszenie wyrazów na mapie
  • obejrzenie zdjęć krajobrazów morskich

II WARSZAWA

  • Podróż pociągiem do Warszawy przy piosence Jedzie pociąg
  • Podział na sylaby wyrazu Warszawa, na głoski stolica, umieszczenie napisy na mapie
  • Obejrzenie zdjęć Warszawy

III Kraków

  • Podróż łódką do Krakowa przy piosence „Bajkowa łódka”
  • Podział na sylaby wyrazu Kraków, na głoski smok , umieszczenie napisów na mapie
  • Obejrzenie zdjęć Krakowa

IV GÓRY

  • Podróż w góry samochodem przy piosence „Będę kierowcą „
  • Podział na sylaby i głoski wyrazów góry, Tatry, umieszczenie napisów na mapie
  • Obejrzenie zdjęć z gór

V Śląsk

  • Podróż na Śląsk do Turza rowerami przy piosence „Jadą rowery”
  • Podział na sylaby i głoski wyrazów, Śląsk, Turze, umieszczenie na mapie
  • Obejrzenie zdjęć ze Sląska
  • Zatańczenie zabawy ludowej „Miotlarz”- same dzieci, potem z rodzicami
  • Obserwacja stroju ludowego
  • Wykonanie strojów w grupach z rodzicami
  1. Ewaluacja

Wystawka wykonanych prac , wspólny poczęstunek

AUTOR: Sylwia Wojcieska

Przedszkole – Turze

 

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?