Zajęcia w grupie dzieci 4-letnich

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

TEMAT: Miauczy kotek miau….

  • Uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt.
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.

CELE OGÓLNE:

  • wyrabianie szacunku dla zwierząt;
  • przekazywanie informacji na temat prawidłowej opieki nad kotkami;
  • rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby zwierząt;
  • poznanie ciekawostek na temat świata kotów;
  • rozwijanie aktywności twórczej: językowej, ruchowej, muzycznej;
  • zorganizowanie w grupie obchodów świąt nietypowych – Światowy Dzień Kota w przedszkolu;
  • integrowanie zespołu;
  • operowanie pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni.

CELE SZCZEGÓŁOWE (dziecko):

  • wie, jak należy opiekować się kotkami;
  • swobodnie wypowiada się na temat zwierząt;
  • interesuje się światem kotów, zna ciekawostki na ich temat;
  • nawiązuje życzliwe kontakty z kolegami;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno – ruchowych;
  • próbuje określić położenie kota w przestrzeni np. na, pod, obok, za itp.

METODY PRACY:

  • słowna
  • czynna
  • oglądowa

FORMY PRACY:

  • zbiorowa,
  • grupowa,
  • indywidualna,

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: teksty wierszy i piosenek, książki, ilustracje przedstawiające koty w różnych sytuacjach życia codziennego, nagrania piosenek, pendrive, kłębek wełny, maskotka kot, koszyczek, poduszeczka, karta pracy (kot, płot);

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1.Wprowadzenie do zajęć. Kto dziś obchodzi swoje święto?

Światowy (Międzynarodowy) Dzień Kota  – święto obchodzone corocznie 17 lutego  we Włoszech(od 1990)  i Polsce (od 2006) mające podkreślić znaczenie kotów w życiu człowieka, niesienie pomocy wolno żyjącym i bezdomnym zwierzętom, które miały kiedyś dom, ale go straciły, a także uwrażliwienie ludzi na często trudny koci los. (ŹRÓDŁO: Wikipedia)

  1. Wysłuchanie wiersza.

„ZGADYWANKA – RYMOWANKA”
A. H. MURGRABIA

3.Rozmowy na temat kotów połączone z oglądaniem albumów, ilustracji. Próba odpowiedzi na pytanie  – Jak możemy pomóc kotom?

4.Wysłuchanie ciekawostek na temat kotów.

  • Kot spędza średnio 2/3 doby na drzemce. Oznacza to, że dziewięcioletni kot przespał całe sześć lat swojego życia.
  • Koty blisko 1/3 czasu, w którym nie śpią, wykorzystują na mycie się.
  • W przeciwieństwie do psów, koty nie rozpoznają słodkiego smaku.
  • Koty z łatwością wdrapują się na drzewa, lecz zejście powrotem na ziemię stanowi dla nich problem. Haczykowate pazurki wygięte są tylko w jedną stronę, dlatego zejście z drzewa musi odbywać się w tej samej pozycji co wejście, tj. łebkiem w górę.
  • Koty wydają z siebie ok. 100 różnych dźwięków , psy natomiast tylko ok. 10.
  • Koci słuch jest lepszy niż słuch psa. Koty są w stanie wychwytywać dźwięki o wyższej częstotliwości, niż te, które są słyszalne przez człowieka.
  • Maksymalna prędkość biegnącego kota to 49km/h.
  • Koty mają zazwyczaj po 12 wąsów z każdej strony pyszczka.
  • Koty nie mają obojczyka. Ten „brak” sprawia, że mogą wciskać się we wszystkie szczeliny, przez które może przejść ich głowa
  • Każdy koci nos jest tak unikalny, jak linie papilarne u człowieka
  • Kot nie widzi tego, co znajduje się bezpośrednio przed jego nosem.
  • Gepardy to jedyne koty, które nie chowają pazurów

5.”Miau”- rozpoznawanie kolegów po głosie.

6.”Idzie kot”- odzwierciedlanie ruchem treści piosenki.

  1. Zabawa z włóczką – zwijanie przez wybrane dzieci kłębka włóczki, do której przymocowana jest sylweta myszy.
  2. ”Gdzie jest kotek?”– określanie położenia kotka – maskotki (na krześle, pod krzesłem, za krzesłem itp.).
  3. Kto odnajdzie kotka? Zabawa dydaktyczna, ćwiczenie spostrzegawczości i określenia położenia kota w przestrzeni. Kotek psotek lubi się bawić w chowanego. Dzieci zamykają oczy. Nauczyciel ustawia kotka w różnych miejscach. Na sygnał dzieci otwierają oczy, wybrana osoba opisuje położenie kota.
  4. Opowieść ruchowa.

11.Kocie puzzle  układanie obrazka w grupach.

12.Karta pracy – Kot płot. Układanie sylwety kota zgodnie z treścią wierszyka:

  1. Podsumowanie zajęć . Podziękowanie za udział w zajęciach. Wręczenie pamiątkowych medali, dyplomów. Wspólny taniec do piosenki „Kotki dwa”. Odzwierciedlanie jej treści ruchem.

 

  1. Podsumowanie zajęć .

AUTOR: Agata Szczepaniak – Masłowska

Przedszkole przy Zespole Szkolno -Przedszkolnym w Dłutowie

 

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?