SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 Temat: Teatrzyk paluszkowy

Cele ogólne:

rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych i językowych;

– zachęcanie do interpretowania utworu za pomocą pacynek paluszkowych.

Cele operacyjne dziecko:

– uczestniczy w teatrzyku paluszkowym;

– uważnie słucha utworu;

– uczestniczy w zabawach w zespole;

– wyraża swoje emocje niewerbalnie.

Metody:

– czynna (zadań stawianych dziecku, kierowania aktywnością),

– oglądowa (pokaz),

– słowna (wiersz).

 Formy pracy:

– praca zbiorowa, indywidualna, zespołowa.

 Środki dydaktyczne:

– wiersz D. Ślepowrońskiej ,,Smoczy karnawał”, klej, nożyczki, lusterko, wyprawka plastyczna.

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA:

  1. Powitanie rymowanką:

W koło zaraz się ustawimy,

I za ręce się chwycimy.

Bawić razem się będziemy,

Gdy Dzień dobry wypowiemy.

  1. Nauczyciel pokazuje dzieciom kilka pacynek paluszkowych, prezentuje w jaki sposób z nimi można bawić się w teatrzyk. Wita się pacynkami z dziećmi. Pyta dzieci czy chciałyby wykonać podobne pacynki i wspólnie zabawić się w teatrzyk?
  2. Dzieci z wyprawki plastycznej wycinają i sklejają pacynki na palce.
  3. Zabawa w teatrzyk paluszkowy na podstawie utworu D. Ślepowrońskiej ,,Smoczy karnawał”, Słuchanie utworu i inscenizowanie go pacynkami paluszkowymi przez dzieci.

 Król: Jestem smutny niesłychanie,

          Smok, co dotąd smacznie spał,

          Znów zażądał pięknych panien.

Chór: Tyś mu, królu, panny dał?

Król: Ach, wszak bestia ogniem zionie!

          Och, przeżyłem straszny szok.

           Tnie ogonem po koronie…

Smok: Cisza! Teraz mówi smok!

            Słuchaj, królu, żadnych kantów!

           Bo nie spuszczam z ciebie oka.

           Przyślij do mnie muzykantów!

Król: Muzykanci, marsz do smoka!

Smok: Niechaj zagra muzyka!

            W końcu mamy nowy rok!

            Wszędzie panny do walczyka!

            Będzie z wami tańczył smok.

Król: Nie rozumiem tego wcale.

          Nie je panien? Zwyczaj zmienia?

Smok: Lubię bale w karnawale.

           Panny nie są do jedzenia!

Chór: Tańczyły więc wszystkie panny

           Sambę, twista, bossa novę.

           Zemdlał król, choć nie był ranny.

           Smok pięciorgiem nóg stepował.

           Każdą z pięciu głów się śmiał

           I wyborny humor miał.

Rozmowa na temat utworu. Nauczyciel zadaję pytania: Dlaczego Król był smutny? Czego zażądał smok? Ile głów miał smok? Co to jest karnawał? Co lubi smok w karnawale? Jak skończyła się ta historia? Jak inaczej można przedstawić ten utwór?

  1. Tworzenie w parach indywidualnych teatrzyków- z wykorzystaniem pacynek paluszkowych.
  2. Zabawa ruchowo- muzyczna ,,Mało nas, mało nas do grania w teatrzyk…”.
  3. Zabawa na zakończenie zajęć:

Lustereczko powiedz przecie jaką minkę zrobi to dziecię?

Dziecko, które ma w ręku lusterko wymyśla jakąś minę. Pozostałe dzieci nazywają emocję jakie dziecko wyjawia poprzez mimikę. (wesoły, smutny, zły, zdziwiony, itp.). Nauczycielka dziękuje za udział w zajęciach i zaprasza dzieci do swobodnej zabawy w kącikach zainteresowań.

AUTOR: Zofia Wojeńska

Przedszkole Samorządowe Jurgów

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

1 komentarz
  1. Ranne Ptaszki 3 lata temu

    […] TEATRZYK PALUSZKOWY scenariusz zajęć […]

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?