SCENARIUSZ ZAJĘCIA
Grupa 4 latków
Temat zajęcia: Wiosenne zabawy z muzyką
Wiek: 4 – latki
Cele główny:
– rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
Cele operacyjne, dziecko:
– wyraża muzykę ruchem
– reaguje na zmianę tempa i melodii
– wystukuje podany rytm
Metody pracy:
– podająca
– praktycznego działania
Formy pracy:
– indywidualna
– grupowa
Środki dydaktyczne: pianino, papierowe kwiatki, instrumenty muzyczne (np. drewienka, bębenek, kołatka)
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
- Powitanie piosenką „Wszyscy są …”
- Zabawy rytmiczno-ruchowe przy akompaniamencie pianina:
- Zabawa „Wiosenna pogoda”
Dzieci, do odpowiednio granej melodii reagują ruchem :deszczyk pada (poruszają paluszkami), słońce świeci (kręcą dłońmi), wiosenny wiatr wieje (machają rękami)
- Zabawa „Kwiatki na łące”
Dzieci w rozsypce dowolnie tańczą do granej muzyki, na odpowiedni sygnał (np. bęc) podnoszą kwiatek do ręki z dywanu. Czynność powtarzamy, aż wszystkie kwiatki z dywanu zostaną pozbierane przez dzieci.
- Zabawa „Bociany w gniazdach”
Dzieci ustawiamy trójkami (dwoje dzieci chwyta się za ręce, jedno dziecko w środku- to bocian). Na graną melodię „Kle, kle boćku…”, dzieci kręcą się dookoła „bociana”, na przygrywkę, bociany wylatują z gniazd, biorą instrument muzyczny i wystukują podany rytm
- Zabawa relaksująca „Rosną sobie kwiatki”
Dzieci kucają (są nasionkami) w rytm granej „rosnącej” muzyki, dzieci powoli wstają, wyprostowują ręce (rośnie im łodyga), później otwierają dłonie i są pięknymi, rozkwitniętymi kwiatami.
- Zakończenie: na koniec dzieci uśmiechają się do siebie.
AUTORZY: Zuzanna Hanc, Małgorzata Wysocka- Patas