Tym razem coś o ekologii… poniżej znajdziecie scenariusz zajęcia przeznaczonego dla maluszków 🙂 Dotyczy on ekologii i porusza kilka ważnych tematów dotyczących naszego środowiska 🙂 Dodatkowo TUTAJ znajdziecie wiersz dotyczący naszej planety, który śmiało możecie wykorzystać podczas poniższych zajęć 🙂


SCENARIUSZ ZAJĘĆ GŁÓWNYCH:

GRUPA WIEKOWA: 3/4 latki (IV)

BLOK TEMATYCZNY: MALI PRZYJACIELE PRZYRODY

TEMAT ZAJĘĆ: „Na ratunek Ziemi” – rozmowa w oparciu o teatrzyk

CELE OGÓLNE:

  • Doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania dotyczące obejrzanego teatrzyku
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • zachęcanie do uważnego słuchania
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan Ziemi i środowiska przyrodniczego
  • doskonalenie umiejętności poruszania się w rytm muzyki, reagowania na sygnał,

CELE SZCZEGÓŁOWE:

dziecko:

  • uważnie słucha, odpowiada na pytania dotyczące treści obejrzanego teatrzyku
  • wypowiada się na podany temat
  • wie jak dbać o Ziemię i środowisko przyrodnicze
  • porusza się w rytm muzyki,
  • reaguje na sygnał dźwiękowy,

METODY:

  • Słowne
  • praktycznego działania
  • zabawowa

FORMY:

  • zajęcia z całym zespołem

ŚRODKI:

  • plakat „Zdrowa i chora Ziemia”
  • uśmiechnięta i smutna buzia
  • scenografia do teatrzyku: las zaśmiecony, postać „Planetki”,

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Zabawa na powitanie „ Ja jestem …, ty jesteś…”

Dzieci stają w kole. Nauczyciel wita się ze wszystkimi dziećmi, wymienia swoje

imię i podaje rękę kolejno wszystkim dzieciom: Ja jestem (imię nauczyciela).

Ty jesteś (imię dziecka), itd.

  1. Przywitanie gościa.
  2. Przedstawienie przez nauczyciela krótkiego teatrzyku o „Chorej Planetce”.
  3. Rozmowa z dziećmi na temat obejrzanego teatrzyku:
  • Dlaczego Planetka była chora?
  • Co dzieci zrobiły źle?
  • Co powinniśmy zrobić, aby nasza Ziemia była czysta i „zdrowa”? itp.
  1. Prezentacja plakatu wykonanego przez dzieci – zaczepienie „uśmiechniętej i smutnej minki” na odpowiednich planetach – uzasadnienie wyboru.
  2. Zabawa ruchowa: „wielkie sprzątanie” – dzieci w rytm muzyki chodzą po dywanie na którym są porozrzucane gazety, na przerwę w muzyce każdy ponosi jedną kartkę, zgniata ją w kulkę i wrzuca do przygotowanych koszy.
  3. Zakończenie zajęć.

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

4 komentarze
  1. Barbara 4 lata temu

    Super pomoce dydaktyczne

  2. Barbara 4 lata temu

    Super materiały.

  3. Jadwiga 2 lata temu

    Jadwiga

  4. Jadwiga 2 lata temu

    bardzo pomocna strona w pracy z dzieciakami dziękuję

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?