Jesień z jednej strony jest piękna i kolorowa, a zaś z drugiej strony deszczowa i ponura. Więc co zrobić gdy na dworze pada? Z myślą o tych deszczowych dniach powstał scenariusz zajęć dla maluszków, który możecie wykorzystać w swoich grupach 🙂


SCENARIUSZ ZAJĘĆ

GRUPA WIEKOWA: 3/4 latki (IV)

 

BLOK TEMATYCZNY: JESIENNA SZARUGA

TEMAT ZAJĘĆ: “W listopadowym nastroju” – zestaw zabaw relaksacyjnych

CELE OGÓLNE:

  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci poprzez słuchanie muzyki poważnej, relaksacyjne,
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,
  • Dalsze wdrażanie do bezpiecznego udziału w zabawach i ćwiczeniach,
  • Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
  • Integracja dzieci w grupie,

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

dziecko:

  • bezpiecznie, zgodnie bierze udział w zajęciach,
  • orientuje się w schemacie własnego ciała,
  • odtwarza ruchem swojego ciała ruchy nauczycielki
  • dziecko porusza się do muzyki poważnej, relaksacyjnej,

METODY:

  • słowne- (. objaśnień i instrukcji,)
  • praktycznego działania
  • zabawowa

 

FORMY:

  • zajęcia z całym zespołem

ŚRODKI:

  • płyta CD
  • odtwarzacz CD
  • papierowe listki zawieszone na wstążkach

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

  1. Przywitanie się z dziećmi – zabawa integracyjna “Promyczek słońca” – dzieci podają sobie słonko wypowiadając przy tym krótki wierszyk:

Promyczek słońca do Ciebie ślę,

Jeśli mnie lubisz – uśmiechnij się.

2. “Deszczowy spacerek” – masaż relaksacyjny.

Poszła Pani na spacerek. – maszerują paluszki po plecach
Deszczowe chmury przywiał wiaterek – dmuchamy we włosy
Gdy daleko od domu już była,

Deszcz zaczął padać.

To parasol rozłożyła,

 

– delikatnie uderzamy opuszkami palców

– kreślimy placem parasol na plecach

Gdy kropla za kroplą spadała,

Pani pod parasol się schowała.

– delikatnie uderzamy opuszkami palców

 

Gdy Pani do domu wrócić chciała,

Wiatr jej parasol zabrał.

-maszerują paluszki po plecach

 

Pani się spojrzała – odwracamy głowy do tyłu
A parasol wiatr na drzewo zabrał.

3. “Wiatr i drzewa” – zabawa ruchowa przy muzyce relaksacyjne “Magiczny ogród” z elementami emisyjnymi na sylabach wi, sza, szu.

4. “Opowiadanie o listku” – słuchanie bajki relaksacyjne przy melodii muzyki klasycznej (Ludwig van Beethoven – Sonata Księżycowa).

W wielkim lesie na końcu grubej gałęzi olbrzymiego dębu kołysał się łagodnie malutki listek. Listek był cały zielony i tak skrzył się w słońcu, że podziwiały go wszystkie leśne ptaki i zwierzęta. Podnosiły ku niemu wzrok wiewiórki zbierające opadłe na ziemię żołędzie, nawet sam lis zwrócił uwagę na ten najpiękniejszy w całej puszczy listek. Ale minęła wiosna, minęło lato i nadeszła jesień. Powoli kolor listka zmieniał się. Jednak choć miejsce pięknej zieleni zajęła żółć, a później brąz, to nadal wszyscy podziwiali oświetlony słońcem listek. Niestety! Pewnego dnia powiał wiatr tak mocny, że zerwał listek z drzewa. Ten zaś uniósł się ponad sosny, brzozy i dęby. Z początku bardzo się bał, lecz wiatr wiał coraz słabiej i słabiej, aż posadził go na mięciutkim mchu, w najbezpieczniejszym miejscu w całym lesie. A jak bardzo to miejsce jest bezpieczne, przekonacie się sami, gdy podczas spaceru po wielkim lesie ujrzycie wciąż piękny, błyszczący w słońcu brązowy listek, który czeka teraz na spotkanie z wami.

Rozdanie dzieciom listków, zaproszenie do tańca.

  1. “Taniec listków” – zabawa ruchowa, wyrażanie ruchem muzyki klasycznej ( Haydyn – Symfonia G-dur).
  2. “Listek” – ćwiczenia relaksacyjno – oddechowe (muzyka relaksacyjna – DAWNING):
  • Dzieci leżą na dywanie, na plecach kładą listek na ustach i próbują go zdmuchnąć (powtórzyć kilka razy),
  • Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, trzymają przed buzią na sznurku listek – dmuchają w niego.
  1. “Chmurka i deszcz” – w rytm muzyki relaksacyjne (muzyka relaksacyjna – BLUE WATER) zakreślanie dłonią, palcem chmur, ilustrowanie padającego deszczu.
  2. Zakończenie zajęć – pochwała dzieci za aktywny udział w zabawach.

DOŁĄCZ DO NAS  NA FB 🙂

Bądź na bieżąco!

  • dołącz do grupy na Facebooku i bądź na bieżąco!

A jeśli lubisz mój blog i podoba Ci się to co robię skomentuj, polub, udostępnij moje wpisy. To dla mnie motywacja do tworzenia dla Was kolejnych artykułów.

1 komentarz
  1. Paulina 6 lat temu

    Czytałam dziś moim czterolatkom opowiadanie o listku i włączyłam (zgodnie z instrukcją 😀 ) w tle sonatę księżycową. Jedna dziewczynka po wysłuchaniu podeszła do mnie cały czerwona i powiedziała: Pani, mi się chce płakać.
    Wzruszyła mnie niesamowicie.
    DZIĘKUJĘ ZA INSPIRACJE !!!!!!!!!!!!!!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Loading Facebook Comments ...

Przedszkolankowo

Trafiłaś właśnie na blog nauczycielki przedszkola. Bardzo mi miło! Jeśli jesteś rodzicem lub nauczycielem, wierzę, że to miejsce jest właśnie dla Ciebie!

WSPÓŁPRACA

Jeżeli masz ciekawy pomysł na współpracę skontaktuj się z nami! Chętnie podejmujemy się nowych wyzwań, a w ramach współpracy m.in. opublikujemy artykuł sponsorowany, zamieścimy reklamę, napiszemy recenzję oraz przetestujemy jakiś produkt z załączoną foto relacją i naszą rekomendacją.   (Kontakt)

Copyright 2023 © przedszkolankowo.pl Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

KONTAKT

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi, itp.

Wysyłanie

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?